توزیع ۵۰ هزار بسته نوشت افزار میان دانش آموزان مناطق محروم
کد خبر: 3747329
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

توزیع ۵۰ هزار بسته نوشت افزار میان دانش آموزان مناطق محروم

حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از توزیع ۵۰ هزار بسته نوشت افزار میان دانش آموزان ۱۴ استان محروم خبر داد.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به آمار دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد گفت: تعداد 310 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

 وی با بیان اینکه سرانه هر دانش آموز برای سال تحصیلی 120 هزار تومان است، افزود: جدا از این سرانه، خدمات تحصیلی  مختلف به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش ارایه می شود که می توان به اعطای نوشت افزار، تقویت بنیه درسی، مشاوره هدایت تحصیلی، کمک هزینه ثبت نام در کتاب های درسی، برگزاری اردوهای تربیتی و آموزشی و غیره  اشاره کرد.

رهبر با اشاره به تعامل این نهاد با سازمان های بیرون از امداد گفت: طی تعاملی که با موسسه خیریه حضرت رقیه(س) داشته ایم، 50 هزار کیف که 20 قلم کالا در داخل آن قرار گرفته است، میان دانش آموزان 14 استان محروم توزیع می شود.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان کرد: مبلغ 30 هزار تومان نیز به همه دانش آموزان برای تهیه کتاب درسی داده خواهد شد.

 وی به برگزاری جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: با برگزاری جشن عاطفه ها کمک های مردمی هم جمع آوری شده است که  منابع بدست آمده از مشارکت مردمی میان دانش آموزان محروم توزیع می شود.

 رهبر برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه ها را آبان ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: مرحله دوم جشن عاطفه ها در مدارس برگزار می شود و دانش آموزان در این جشن به همکلاسی و هموطنان خود کمک می کنند.

 وی افزود: همه دانش آموزان تحت پوشش حامی دارند که پدر و مادر معنوی آنان محسوب می شوند. این حامیان به مناسبت های مختلف جدا از مبلغ واریزی ماهانه، مبلغی را هم واریز می کنند تا کمک احوال شوند، در آستانه سال تحصیلی نیز حامی ها از  فرزندان تحت حمایت خود حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: نوشت افزارهایی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد از کالای ایرانی با فرهنگ بومی و اسلامی است و با برخی از تولیدکننده ها در این کار خیر مشارکت داشته اند و  تخفیف ویژه این نوشت افزار را به ما ارایه داده اند.

 به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی 37 میلیارد تومان اعتبار به استان ها برای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش اختصاص یافته است.

 انتهای پیام

captcha