ایجاد موزه دفاع مقدس در زادگاه شهید حججی/ ارائه نشان و مدال دفاع مقدس در دستور کار نظام
کد خبر: 3747336
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
سردار کارگر خبر داد:

ایجاد موزه دفاع مقدس در زادگاه شهید حججی/ ارائه نشان و مدال دفاع مقدس در دستور کار نظام

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: به زودی موزه دفاع مقدس را در مجموعه نجف‌آباد؛ زادگاه شهید مدافع حرم محسن حججی احداث می‌کنیم.

ایجاد موزه دفاع مقدس در نجف‌آباد

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با موضوع بزرگداشت هفته دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز 25 شهریورماه در ستاد مرکزی راهیان نور، برگزار شد.

سردار کارگر، با اشاره به این موضوع که دوران دفاع مقدس، نورانی‌ترین دوران تاریخ ایران است، گفت: در دوران دفاع مقدس، درس عزت، شهادت و مجاهدت را یاد گرفتیم و آموختیم که مقابل ستمگران می‌توان با دستان خالی ایستادگی کرد. ما در آن دوران تحقق وعده‌های الهی در قرآن را دیدیم.

وی ادامه داد: شهدای گمنام ذخائر الهی هستند که در زمان‌های مختلف که به آنها نیاز داریم. در بسیاری از مشکلات کشور، شهدا به دادمان رسیده‌اند و امیدواریم شهدای گمنام کمک کنند تا کشور مشکلات را به خوبی پشت سر بگذارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در سفری که به نجف‌آباد داشتم، به مزار شهید حججی رفتم و شاهد خیل بسیاری از افراد بودم که از سراسر کشور به مزار شهید حججی آمده بودند، از این جهت تصمیم بر آن گرفتیم تا موزه دفاع مقدس را در مجموعه نجف‌آباد ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: شعار امسال‌مان در هفته بزرگداشت شهدا «ما توانستیم» است و این هفته از 31 شهریورماه آغاز می‌شود و تا هفتم مهرماه ادامه دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: شنبه 31 شهریورماه به نام صلابت و سلحشوری(رژه و نمایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح با مسئولیت ارتش)؛ یکشنبه یکم مهرماه به نام علم و معرفت، نخبگان و روز سرباز(تقدیر از سربازان)، دوشنبه دوم مهرماه به نام دفاع مقدسی جوانان و بصیرت‌افزایی(توجه به پدافند ملی)، سه‌شنبه سوم مهرماه به نام انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی(ویژه مدافعان حرم)، چهارشنبه چهارم مهرماه روز اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، پنجشنبه پنجم مهرماه روز شهدا، ایثارگران، جانبازان و فخرآفرینان(بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه؛ شکست حصر آبادان؛ غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای دفاع مقدس در سراسر کشور، تکریم از ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم)؛ جمعه ششم مهرماه؛ ولایت‌مداری، زنان، خانواده و سلامت(سخنرانی پیش از خطبه درباره دفاع مقدس)؛ شنبه هفتم مهرماه؛ روز فرماندهان، عزت‌مداران و پیشکسوتان(سالگرد شهادت فرماندهانی همچون فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا، ثبت روز فرماندهان شهید در تقویم کشور) نامگذاری شده است.

سردار کارگر اظهار کرد: اجرای نهضت خاطره‌گویی، برگزاری 500 نمایشگاه دفاع مقدس، برگزاری 60 مسابقه فرهنگی، برگزاری 600 یادواره شهید، رونمایی از 185 عنوان کتاب دفاع مقدس، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در 95 برنامه، تجلیل از سربازان نمونه، بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در همه استان‌ها، برگزاری مراسم آبروی کوچه‌ها ویژه خانواده شهدا، اعزام گروه‌های جهادی محرومیت‌زدایی به مناطق محروم، همایش پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه‌، فضاسازی تبلیغات محیطی توسط شهرداری، بازدید رایگان از موزه‌های دفاع مقدس و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع دفاع مقدس و با هدف پاسخ به شبهات و تجمع گسترده روحانیون به عنوان طلایه‌داران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی افزود: سال گذشته قول افتتاح 10 موزه را دادیم که این قول‌ها محقق شد و امسال در دهه فجر، 6 موزه در 6 استان افتتاح خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: همه شبکه‌های سیما 7 هزارو 864 دقیقه، همه شبکه‌های رادیویی 10 هزار و 73 دقیقه، همه برنامه‌های مراکز سیمای استان‌ها 68 هزار و 763 دقیقه ویژه دفاع مقدس تهیه و تولید شده که در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: سازمان زنان هم به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی دارند که می‌توان به رونمایی از سردیس زن مبارز «دباغ»، اختتامیه کارگاه طرح آئینه اشاره کرد.

سردار کارگر اظهار کرد: برگزاری شب‌های شعر، داستان‌خوانی، خاطره‌گویی، آغاز به کار هشتمین جایزه ادبی یوسف از دیگر اقدامات هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی افزود: امسال تا پایان سال دسترسی به اسناد دفاع مقدس را برای محققان، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان قرار خواهیم داد.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس کتاب شناخت کارگردان شاخص سینمای کشور، فرهنگ جامع سینمای دفاع مقدس، منشور هنر و سینمای دفاع مقدس، جلد پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس در موزه انقلاب و دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: مستندی از شهدای گمنام وهفت قسمت برنامه چهل شاهد از صداوسیما پخش می‌شود. همچنین جشنواره فانوس و رسماً کار خود را در هفته دفاع مقدس آغاز خواهد کرد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای کارگر و تجلیل از خانواده شهدای کارگر در سراسر کشور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی توسط وزارت علوم، برگزاری 18 نمایشگاه ویژه دفاع مقدس توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سی‌امین گردهمایی فرماندهان و ایثارگران و رونمایی از فاز یک اطلس جنگ و جهاد توسط وزارت جهاد کشاورزی،  احیای بیمارستان‌های زمان جنگ و دعوت از پزشکان زمان دفاع مقدس و بازگویی تجاربشان در بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نواختن زنگ مهر و مقاومت و خاطره‌گویی دفاع مقدس در مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش، بازسازی و تکمیل یادمان زریوار مریوان توسط وزارت نیرو در هفته دفاع مقدس محقق خواهد شد.

سردار کارگر اظهار کرد: به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در دو گروه الف و ب برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم که گروه الف با نگاه بین‌المللی و رویکرد ملی و گروه ب با نگاه ملی و رویکرد منطقه‌ای و استانی است.این برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس، دهه فجر و راهیان نور اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: تا پایان سال 40 کتاب تاریخ شفاهی منتشر خواهد شد و چاپ تاریخ شفاهی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کارت رزمندگی به همه رزمندگان ارائه خواهد شد. همچنین ارائه نشان و مدال به همه رزمندگان در کشور درحال برنامه‌ریزی است.

گزارش از زینب رازدشت

انتهای پیام

captcha