سبک زندگی شهدا برگرفته از فرهنگ عاشورایی است
کد خبر: 3747337
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

سبک زندگی شهدا برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: سبک زندگی شهدا بر اساس سیره اهل‌ بیت(ع)، قرآن کریم و فرهنگ عاشورایی بود و با توکل به خدا و ایمانی که داشتند توانستند در جنگ تحمیلی با کمترین امکانات برابر دشمنان مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی بایستند و آن‌ها را شکست دهند.

سبک زندگی شهدا برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

به گزارش ایکنا از قزوین به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای معاونان بنیاد استان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) با حرکت به سرزمین کربلا خواست که دین ازدست‌رفته و سنت فراموش‌شده جدش پیامبر اکرم (ص) را زنده کند و همچنین بدعت‌ها و فساد حاکمان ظالم را آشکار سازد.
وی افزود: احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، حمایت از حق و مبارزه با باطل، اجرای عدالت، تشکیل حکومت اسلامی و اقامهٔ فریضه دینی نماز در جامعه از دیگر اهداف قیام عاشورای امام حسین(ع) و یارانش بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش با ریختن خون مبارک خود به همگان درس شهادت‌طلبی، ایثار و ازخودگذشتگی در راه احیای ارزش‌های اسلامی آموختند.
وی خاطرنشان کرد: شهدای ما نیز با تأسی از سیره و روحیهٔ شهادت‌طلبی امام حسین(ع) در میدان‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند تا ارزش‌های دین خدا را احیا و دشمنان اسلام را نابود کنند.
حقایق‌پور تصریح کرد: سبک زندگی شهدا بر اساس سیرهٔ اهل‌بیت(ع)، قرآن کریم و فرهنگ عاشورایی بود و با توکل به خدا و ایمانی که داشتند توانستند در جنگ تحمیلی با کمترین امکانات در برابر دشمنان مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی بایستند و آن‌ها را شکست دهند.
وی ابراز کرد: دشمنان به رمز پیروزی مردم ایران در برابر دشمنان که همان فرهنگ عاشورایی است پی برده و همواره با متوسل شدن به شیوه‌های مختلف تلاش دارند تا مردم را از این فرهنگ دور کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: امروز آحاد جامعه اگر بیشتر با سبک زندگی و باورهای شهدا که همان برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، آشنا شوند همواره در برابر دشمنان اسلام پیروز و سربلند خواهند بود.

انتهای پیام

captcha