لزوم برنامه‌ريزی جهت برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا
کد خبر: 3747339
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

لزوم برنامه‌ريزی جهت برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ جلسه شورای اقامه نماز استان به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور مدیر ستاد استان، سایر اعضاء در سالن جلسات استانداری جهت لزوم برنامه‌ريزي به منظور برگزاري باشكوه نماز ظهر عاشورا برگزار شد.

لزوم برنامه ريزي جهت برگزاري باشكوه نماز ظهر عاشورا

 به گزارش ایکنا از هرمزگان، ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ یکصدو دهمین جلسه شورای اقامه نماز استان به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور مدیر ستاد و سایر اعضاء در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین فروزان نژاد مدیر ستاد استان هرمزگان، دبیر شورای اقامه نماز استان و مشاور استاندار با عرض خیر مقدم به اعضاء و ضمن بیان اولین دستور کار جلسه، در خصوص برگزاری نماز ظهر عاشورا جهت اطلاع حاضران در جلسه به بیان توضیحاتی پیرامون آن پرداختند.
در ادامه فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه با تسليت ايام شهادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، گفت: بايد در اين ايام تلاش كنيم كه شناخت و معرفت آحاد جامعه در خصوص نهضت عاشورا و قيام بزرگ و تاريخي حضرت امام حسين (ع) بيشتر شود.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: برنامه ها و مراسمات عزاداري ماه هاي محرم و صفر بايد مردم محور باشد و روحيه مردمي در اين فعاليت ها حفظ شود،
همتی با بیان اینکه ما مسئولان نيز وظيفه داريم در كنار مردم با فراهم نمودن بستر مناسب براي اين مراسمات، به برگزاري آن كمك كنيم،افزود:فرهنگ اقامه نماز بايد در مدارس و به خصوص از دوران دبستان در ميان دانش آموزان ترويج و نهادينه شود
وی ادامه داد: در اين خصوص به دانش آموزان تعليم داده شود تا از اين دوران با امر مهم نماز انس بگيرند. اگر از دوران كودكي و نوجواني اهميت نماز را براي افراد تبيين نماييم، نسبت به اقامه نماز بيشتر تشويق خواهند شد
استاندار هرمزگان با توجه به اینکه آموزش و پرورش در اين زمينه نقش مهمي بر عهده دارد،خاطر نشان کرد: لزوم به كارگيري ايده ها و افكار جديد براي تاثيرگذاري بيشتر برنامه هاي ترويج اقامه نماز به خصوص براي نسل لازم است .
همتی تصریح کرد:همه ما وظيفه داريم در مسير ترويج بيشتر فرهنگ نماز در تمامي ايام سال گام برداريم وخواستار برنامه ريزي مناسب جهت برگزاري باشكوه نماز ظهر عاشورا در سراسر هرمزگان شد.
وی ادامه داد: فضاي شهرها و روستاها در اين ايام بايد متناسب با ايام عزاداري ماه هاي محرم و صفر باشد و شهرداري ها نيز در اين زمينه و به خصوص جهت برگزاري باشكوه نماز ظهر عاشورا، تبليغات شهري مناسبي انجام و تمهيدات مناسب را در نظر بگيرند.
همتی استاندار هرمزگان در پایان به اجلاس استاني نماز در هرمزگان اشاره كرد و گفت: اين اجلاس در تمامي شهرستان هاي هرمزگان و همچنين مركز استان، پيش از اجلاس سراسري نماز، برگزار شود.
انتهای پیام

captcha