جامه عزا بر تن استان آفتاب/ هیئت کجا بریم؟
کد خبر: 3747347
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

جامه عزا بر تن استان آفتاب/ هیئت کجا بریم؟

گروه معارف - مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی در استان مرکزی از شب اول ماه محرم آغاز شده است، برنامه برخی مساجد اراک و امازادگان استان اعلام می‌شود.

جامه سیاه بر تن استان آفتاب/ هیئت کجا بریم؟

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، در اراک نیز مانند جای جای ایران اسلامی از سه شنبه، 20 شهریور مقارن با اول محرم چهره شهر رنگ خون و قیام حسینی به خود گرفت. جوانان بیش از هر زمان دیگری وقت خود را در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا می‌گذرانند و برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی گوی سبقت می‌گیرند.
اکثر برنامه‌های هیئات مذهبی مساجد اراک از ساعت 9 شب با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود. سخنرانی، مداحی و عزاداری از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی است.
اسامی برخی مساجد برگزار‌کننده مراسم سوگواری سیدالشهداء(ع) اراک در دهه اول محرم بدین شرح اعلام می‌شود؛
مراسم هیئت محبین‌الزهرا(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی دیانی و مداحی ذاکرین احمد قرائتی، حسین آزادجو، حسین مهدوی‌راد و ... از ساعت ۲۱:۴۵ در مسجد آیت‌الله نجفی (کولانج) برگزار می شود.

مسجد حاج آقاصابر
مراسم مسجد حاج آقاصابر با سخنرانی قرائت زیارت عاشورا پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود. حجت‌الاسلام عزیزی سخنران و مؤمنی ذاکر اهل‌بیت(ع) مداح مراسم هستند.

مسجد امام جعفر صادق(ع)
مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در شهر صنعتی سخنران حجت‌الاسلام خرمی و مداح حاج‌آقا غلامی با قرائت زیارت عاشورا، از ساعت 21 آغاز شده و به مداحی و عزاداری ختم می‌شود.

حسینیه سادات مکبری
هیئت محبین ام‌الائمه فاطمةالزهرا(س) نیز در در حسینیه سادات مکبری اراک اقامه عزا می‌کند. سخنران حجت‌الاسلام چمانی و مداح، حاج علیرضا مرادی است. مراسم ساعت 21:30 دقیقه آغاز می‌شود

مسجد امام علی(ع)
مسجد امام علی(ع) شهرک معلم نیز از در دهه اول محرم پس از قرائت زیارت عاشورا، حجت‌الاسلام قربانی به ایراد سخن پرداخته و حاج آقا آل‌طه مداح این مراسم است.

مسجد اهل‌بیت(ع)
مسجد اهل‌بیت(ع) شهرک الهیه نیز از ساعت 22 مراسم خود را با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌کند، سخنران دهه اول محرم حجت‌الاسلام بهادری و مداح سجادی است.

مسجد حجةابن‌الحسن(عج)
مسجد حجةابن الحسن(عج) شهرک قائم نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری را آغاز می‌کند. قرائت زیارت عاشورا اولین برنامه است، پس از آن حجت‌الاسلام حبیبی‌راد سخنرانی می‌کند. در این مسجد از ذاکرین متعددی جهت مداحی استفاده می‌شود.

مسجد فاطمیه(س)
مسجد فاطمیه شهرک فاطمیه اراک نیز از ساعت 21 با قرائت زیارت عاشورا برنامه خود را آغاز می‌کند. سخنران این مسجد در دهه اول حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی و مداح ربیعی است.

مسجد آقاضیاءالدین
هیئت جوادالائمه(ع) نیز در مسجد آقاضیاءالدین اقامه عزا می‌کند. سخنران حجت‌الاسلام طباطبائی است. مرثیه‌سرائی و عزاداری هم توسط سیدجواد رفیعی، مجتبی تاجیانی و مبین کاشانی صورت می‌گیرد.

مسجد قائم(عج)
عزاداری هیئت مسجد قائم(عج) واقع در خیابان امام خمینی(ره) ساعت 21 با زیارت عاشورا آغاز می‌شود. سخنران و مداح حجت‌الاسلام آسلیمی.

هیئات الزهراء(س)
هیئات الزهراء(س) شهر صنعتی نیز از ساعت 21 میزبان محبان اهل‌بیت(ع) است. سخنران این مراسم سید صدر موسوی و مداح غلامی و دهقان هستند.

مسجد سیدها
هیئت زهرایی مسجد سیدهای اراک نیز در دهه اول محرم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با زیارت عاشورا آغاز به کار می‌کند. سخنران حجت‌الاسلام علوی است. در این مسجد از چند ذاکر اهل‌بیت(ع) استفاده می‌شود.

مسجد حاج تقی خان
مسجد حاج تقی خان واقع در خیابان محسنی اراک نیز میزبان عزاداران حسینی است. سخنران این مسجد در دهه اول محرم حجت‌الاسلام شیخ میثم کرمی است.

مسجد الزهراء(س)
برنامه‌های مسجد الزهراء(س) اراک واقع در خیابان هپکو از ساعت 21 با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود. سخنران دهه اول این مسجد حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد و مداح ربیعی است.

مسجد النبی(ص)
مسجد النبی(ص) واقع در کوی مسکن، شروع برنامه‌های این مسجد از ساعت 21 با قرائت زیارت عاشوراست سخنران حجت‌الاسلام اسدی است، در این مسجد از چند ذاکر اهل‌بیت(ع) استفاده می‌شود.

مسجد امام صادق(ع)
هیئت مسجد امام صادق(ع) واقع در خیابان شهید شیروری(خرم) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برنامه دارد. قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت‌الاسلام محمودی از برنامه‌های در دستور کار این مسجد می‌باشد. در این مسجد نیز چند مداح ذکر مصیبت دارند.

مسجد امام جواد(ع)
هیئت مسجد امام جواد(ع) واقع در شهرک رضوی(گردو) از دیگر مساجد شاخص اراک است، قرائت زیارت عاوشرا، سخنرانی حجت‌الاسلام احمدی و ذکر مصیبت توسط چندین مداح از دیگر برنامه‌هاست.

مسجد آسیدمهدی
هیئت عزاداران مسجد آسیدمهدی واقع در خیابان ادبجوی اراک نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء میزبان شیفتگان حسینی است. قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی توسط حجت‌الاسلام آل‌طه و مداحی پدوار از برنامه‌های مسجد است.
علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها امامزادگان استان نیز مکانی برای عزاداری و سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) هستند بقاع متبرکه شاخص استان بدین شرح اعلام می‌شود؛

ساوه
بقعه امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه، دهه اول محرم سخنران حجت‌الاسلام اشهد از تهران، مداح اخوان. امامزاده علی‌اصغر(ع) و امامزاده ابوالرضا(ع) از دیگر بقاع شاخص برگزار‌کننده دهه اول محرم هستند.

زرندیه
بقعه سید منصور(ع) زرندیه دهه اول محرم سخنران حجت‌الاسلام محمدی مداح وحیدیان. امامزاده عبدالله ابراهیم(ع) و عبدالمطلب پیک از دیگر بقاع برپا کننده هستند.

محلات
بقعه امامزادگان فضل و یحیی(ع) محلات سخنران دهه اول محرم حجت‌الاسلام گل‌محمدی است و چندین ذاکر اهل‌بیت(ع) جهت مداحی حضور دارند. مراسم این بقعه نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

اراک
برنامه‌های بقعه امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک در دهه اول محرم پس از اقامه نما مغرب و عشاء با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود. سخنران حجت‌الاسلام فرخی و مداح حاج حسین نیمه‌وری.

آشتیان
بقعه امامزاده فاطمه صغری(س) سیاوشان آشتیان نیز از ساعت 21 شب فعالیت خود را آغاز می‌کند. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام احمدی مبلغ اعزامی از قم است. علی داوری و جواد آشتیانی ذاکرین این محفل سوگواری هستند.
انتهای پیام

captcha