کمبود منابع مالی؛ مانع اجرای فعالیت‌‌های قرآنی در هیئات مذهبی
کد خبر: 3747364
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

کمبود منابع مالی؛ مانع اجرای فعالیت‌‌های قرآنی در هیئات مذهبی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: طرح و برنامه‌های زیادی به منظور حمایت از فعالیت‌های قرآنی در هیئات مذهبی تدوین شده است، ولی عموم آنها به دلیل عدم تأمین اعتبار قابلیت اجرا پیدا نمی‌کند.

حمایت از فعالیت‌های قرآنی در هیئات مذهبی با مشکلات مالی مواجه است

مهدی مسماریان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: اوایل دهه 90 تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه به منظور حمایت از فعالیت‌های قرآنی در هیئات مذهبی میان سازمان دارالقرآن کشور، معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی و اتحادیه هیئات مذهبی در سطح کشوری منعقد و برای اجرا به تمام استان‌ها ابلاغ شد.
وی افزود: در استان اصفهان جلساتی به منظور هماهنگی برای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه برگزار شد، ولی متأسفانه عمدتا به دلیل تأمین اعتبار لازم این امر محقق نشد، چون برنامه‌هایی که در هیئات مذهبی اجرا می‌شود، همچون طرح و برنامه‌هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد، هزینه‌بر است.
مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: اداره کل تبلیغات استان در مقطعی طرحی را با عنوان اولین دوره مسابقات قرآنی در هیئات مذهبی مطرح کرد که این طرح نیز به دلیل عدم تأمین مالی هنوز اجرا نشده است، البته پیگیر تأمین اعتبار آن با کمک خیرین و سازمان دارالقرآن هستیم تا این طرح در یکی از شهرستان‌ها یا مناطق استان اصفهان اجرا شود. ناگفته نماند که طرح مذکور در سطح ابتدایی یعنی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و به منظور تعیین سطح هیئات مذهبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی شده است.
مسماریان تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های قرآنی در هیئات مذهبی مشکلی به لحاظ طرح و برنامه وجود ندارد و فقط بحث تأمین منابع مالی در سطح کشوری و استانی مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه حمایت از فعالیت‌های قرآنی در هیئات مذهبی به دلیل عدم تأمین اعتبار به صورت رسمی به هیئات مذهبی ابلاغ نشده است، ولی برخی از هیئات به صورت خودگردان و خودجوش این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند و حتی جلسات قرآنی هفتگی در طول سال دارند؛ البته اداره کل تبلیغات اسلامی تلاش می‌کند تا همه هیئات مذهبی برنامه‌های قرآنی اجرا کنند و آن دسته از هیئات نیز که این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند، به تقویت و ارتقاء این فعالیت‌ها بپردازند.
انتهای پیام

 

captcha