لزوم ارائه محتوای قوی دینی توسط مبلغان در سخنرانی‌ها
کد خبر: 3747376
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

لزوم ارائه محتوای قوی دینی توسط مبلغان در سخنرانی‌ها

گروه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام عابدینی گفت: تبیین محتوای قوی دینی، استناد به خدا و پیغمبر(ص) و رفتار عملی از موارد مورد توجه در بحث تبلیغ است.

لزوم تبیین محتوای قوی دینی در تبلیغبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی، امروز 25 شهریورماه در جلسه توجیهی تبلیغ اظهار کرد: در بحث تبلیغ درنظر داشتن چند موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که یکی از آن‌ها به محتوای سخنان مربوط می‌شود که باید غنی و پربار باشد.
وی تصریح کرد: حجت ما از نظر مردم استناد به خدا و پیغمبر(ص) و بیان مباحث با ادله است که این کار را دشوارتر می‌کند و مبلغان و مبلغات نباید هر سخنی را بر زبان جاری کنند.
استاد حوزه و کارشناس امور دینی به باور قلبی مبلغان به سخنانی که بیان می‌کنند، تأکید کرد و افزود: مبلغ باید خود را مخاطب نخست صحبت‌هایش ببیند و به مطالبی که بیان می‌کند باور داشته باشد و اهل عمل به آن باشد.
استاد حوزه با اشاره به اینکه سخنان مبلغان باید تأثر برانگیز باشد، تصریح کرد: یافتن نکات خوب از مطالب یادگیری شده می‌تواند برای مبلغان مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه تکرار یک حرف نباید به گونه‌ای باشد که کم کم تبدیل به عادت شود و تاثیر خود را از دست بدهد.
وی تأکید کرد: انسان به هر مقامی که دست می‌یابد و رشد می‌کند، باید در قبال این رشد برای خود تکلیفی انجام دهد و عبادت یکی از تکالیفی است که باید در قبال مقام‌های اجتماعی انجام داد.
عابدینی با اشاره به اینکه گیاه در زمینه نرم می‌روید، یادآور شد: انسان در مقابل هر گشایش که برایش ایجاد می‌شود، باید تواضع بیشتری به خرج دهد.
وی با اشاره به اینکه آنچه در تبلیغ مؤثر است، عملی است که مردم می‌بینند نه آنچه که می‌شنوند، بیان کرد: رفتار معلم با متعلم باید با تواضع باشد و خشوع و تواضع در تبلیغ ضروری است.
انتهای پیام
captcha