شهادت، ماحصل شاگردی در مکتب ولایت است
کد خبر: 3747377
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

شهادت، ماحصل شاگردی در مکتب ولایت است

گروه فرهنگی - حجت الاسلام والمسلمین حلوائیان در اجتماع عظیم «احلی من العسل» با اشاره به اینکه ولایتمداری یکی از اسرار کربلاست، گفت: شاگردی در مکتب ولایت شهادت را روزی انسان خواهد کرد.

شهادت، ماحصل شاگردی در مکتب ولایت است 

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین حلوائیان در اجتماع عظیم «احلی من العسل» که همزمان با ششمین روز از ماه محرم و به منظور گرامیداشت نوجوان شهید دشت کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع)، با حضور 4000 دانش آموز مشهدی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد: اگر جوانان از پاکی نفس خود مراقبت کنند، وجودشان همچون قاسم بن الحسن(ع) مملو از محبت خدا و اولیاء الهی می شود.
وی ادامه داد: اگر می بینید که قاسم بن الحسن(ع) در اوج جوانی به افتخار شهادت نائل می شود، به خاطر این است از سفره معارف حضرت اباعبدلله الحسین(ع) بهره مند بود.
حلوائیان با اشاره به شهادت حسین فهمیده در عصر حاضر و شباهت او به شهید نوجوان دشت کربلا اظهار کرد: این شهید نوجوان نیز به این خاطر در اوج جوانی به فیض شهادت نائل شد که شاگرد مکتب امام خمینی(ره) بود.
وی ادامه داد: حضرت قاسم(ع) به ما ثابت کرد که یک جوان حتی اگر فرزند امام حسن مجتبی(ع) هم که باشد، باز هم نیاز به راهرو و راهبر دارد و به تنهایی نمی تواند راه خدا را بپیماید.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: یکی از اسرار مهم کربلا ولایتمداری است و به قول سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی، شما اصحاب آخرالزمانی سید و سالار شهیدان هستید.
وی اظهار کرد: در سفر راهیان نور به سرزمین فکه، دوکوهه، طلاییه و شلمچه که می‌رسیم همه ما می گوییم ای کاش در دفاع مقدس بودیم و در کربلا نیز می گوییم ای کاش که در سال 61 هجری در رکاب حسین(ع) شمشیر می زدیم.
حلوائیان گفت: شهدا فراهم ساز زمینه ظهور حضرت منجی(عج) هستند و خداوند صفحه آخر کتاب بشریت را به دست شما نوجوانان ولایی ورق خواهد زد تا دوران سبز امام زمان(عج) را به هستی هدیه کند. 
سخنران حرم مطهر رضوی در جمع نوجوانان عزادار بیان کرد: امروز شما باید خودتان را برای شهادت در رکاب حضرت مهدی(عج) آماده کنید چرا که مشیت خداوند بر این بوده که شما را به عنوان سربازان صاحب الزمانی خلق کند.
وی اضافه کرد: خداوند شما را برای رسالت های مهمی برگزیده و شما زیر چتر ولایت باید خود را برای جهاد علمی، جنگ نرم، جهاد فی سبیل الله در میادین نظامی آماده کنید.

انتهای پیام

captcha