فرآیند تعیین درصد جانبازی/ متخصصان پزشکی پرونده‌ها را بررسی می‌کنند
کد خبر: 3747381
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
طائبی عنوان کرد:

فرآیند تعیین درصد جانبازی/ متخصصان پزشکی پرونده‌ها را بررسی می‌کنند

گروه سلامت ــ مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران فرآیند تعیین درصد جانبازی را تشریح کرد.

فرآینده‌های تعیین درصد جانبازی / تخصص‌های پزشکی پرونده‌ها را بررسی می‌کنندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ غلامرضا طائبی، مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری صبح امروز ۲۵ شهریورماه خود در رابطه با شبهات تعیین درصد جانبازی اظهار کرد: کمیسیون پزشکی در فرایند تعیین درصد ایستگاه سوم است، تعیین درصد ابتدا از یگان‌های نظامی شروع آغاز و آن‌ها نیز براساس مصادیق خود که براساس صورت سانحه به دست می‌آید تعیین درصد می‌کنند.
وی افزود: در مرحله بعد کمیسیون احراز در بنیاد شهید آن شهرستان تشکیل و آنچه به عنوان مدارک پزشکی در یگان ارائه می‌شود در بنیاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و صحت و سقم درصد را بررسی می‌کند و یک فرد را به عنوان جانباز یا غیرجانباز معرفی می‌کند.
طائبی تاکید کرد: در مرحله بعد پرونده پزشکی در سامانه «سجا» ثبت و به مرحله سوم یعنی کمیسیون پزشکی نهایی در بنیاد ارسال می‌شود، خوشبختانه زمان حضور آقای شهیدی در بنیاد شهید سعی کردیم کمیسیون پزشکی را از تیم‌های متخصص پزشکی به دور یک میز جمع کنیم تا کار کارشناسی دقیق‌تر انجام شود.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: پس از رأی کمیسیون پزشکی کار تمام نشده و کمیسیون نظارت کلیه مدارک را به طور کلی بررسی می‌کند و سپس رای نهایی در سیستم ثبت می‌شود، پس از ثبت رأی از طریق پیامک به فرد موردنظر اعلام می‌شود، در خصوص افراد بالای ۵۰ درصد نیز گاه آراء به شورای عالی پزشکی ارسال می‌شود تا نظرات دقیق‌تر ارائه شود، زیرا ممکن است برخی نظرات خیلی دقیق بیان نشده باشد.
وی ادامه داد: در مورد ثبت الکترونیکی پرونده‌های جانبازان در بنیاد شهید نیز تا به امروز بخش عمده‌ای از پرونده‌ها در بنیاد شهید الکترونیکی شده و تنها بخش کوچکی مانده است که آن‌ها نیز در حال بروز رسانی است.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با شاخص اندازه‌گیری جراحات نیز بیان کرد: شاخص اندازه‌گیری میزان جراحت همه سازمان‌ها براساس گروه‌های تخصصی از پیش تعیین شده است و همه متخصصین امروز با بیش از دو هزار کد می‌توانند میزان جراحات را تعیین و به ثبت برسانند.
طائبی با اشاره به اعتراض برخی جانبازان به آرای صادر شده گفت: از زمانی که یک رای صادر می‌شود چنانچه یک جانباز به رای صادره اعتراض داشته باشد پرونده به کمیسیون تجدیدنظر ارسال و در این بخش یک پرونده پس از گذراندن سه فیلتر بررسی، به رأی مجدد می‌رود.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد شایعات مطرح شده در مورد درصد جانبازی برخی مسئولین و شائبه‌های به وجود آمده عنوان کرد: یکی از شایعات مربوط به آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال بود، تاج از سال ۸۵ درصد جانبازی به میزان ۴۵ درصد ثبت شده داشت و آنچه در فضای مجازی در رابطه با وی ایشان و سایر مسئولین بیان شده است کذب است و تا به امروز پرونده‌ای از سوی نه آقای تاج و نه هیچ مسئول دیگری به ما نرسیده است.
۶۰۰ هزار جانباز در کشور
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با آمار جانبازان مدیر در کشور تصریح کرد: ۶۰۰ هزار جانباز در کشور ما وجود دارد و بانک مربوط به اطلاعات مدیران نداریم، زیرا ما همه را به یک چشم می‌بینیم و قرار نیست تفکیکی قائل شویم، تمامی جانبازان در سیستم‌های ما به عنوان فرد حقیقی ثبت می‌شوند.
وی همچنین در رابطه با پرونده‌هایی که میزان درصد آن‌ها کم می‌شود نیز عنوان کرد: این پرونده‌های به دلیل مخدوش بودن مدارک یا اشتباه اعلام مجروحیت از سوی یگان نظامی در تاریخ مذکور بوده است، این پرونده‌ها بسیار کم هستند و عمدتا سعی می‌شود میزان درصد قبلی آنان لحاظ شود.
طائبی بیان کرد: مجروحیتی به مجروحیت‌های قبلی یک جانباز اضافه شود، برای تعیین درصد جدید باید فرایندی که از یگان نظامی آغاز و به کمیسیون پزشکی ارجاع داده می‌شود انجام گیرد و در همین فرایند درصد جدید تعیین شود.
وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۱۳ هزار پرونده در کمیسیون پزشکی بررسی شده است؛ گفت: حدود ۵۰۰ نفر در کمیسیون اشتغال و و کارافتادگی پرونده آن‌ها بررسی شده و حدود هزار پرونده نیز مربوط به جانبازانی است که فوت کرده و پرونده آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۵ در انظار رای برای احراز شهادت هستند.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: حدود ۳ هزار نفر نیز برای بررسی حق پرستاری از والدین معظم شهدا مراجعه کرده‌اند، ضمن اینکه ۳۳ هزار نفر از والدین شهدا تا پایان سال ۹۶ حکم پرستاری دریافت کرده‌اند.
طائبی یادآور شد: در سال ۹۶ تعداد ۴۵ هزار نفر در کمیسیون شرکت کرده و ۷ هزار ۸۰۰ نفر آنان دور اولی بوده و ۳۷ هزار نفر نیز تجدید نظر شده‌اند، ۳۲ درصد افراد بار اولی فاقد درصد جانبازی تشخیص داده شده و به ۶۸ درصد آنان نیز درصد‌های جانبازی اختصاص پیدا کرد. در همین سال ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به کمیسیون اشتغال مراجعه کرده و و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به کمیسیون ماده ۱۵ ارجاع‎داده شده‌اند، که کمیسیون ۱۷ نفر آنان را شهید تلقی کرد. همچنین در سال ۹۶، تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ نفر جانباز حق پرستاری دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: از ۹ هزار ۸۰۰ نفر که افزایش درصد گرفته‌اند ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به بالای ۲۵ درصد رسیده و ۷۰۶ نفر به بالای ۵۰ درصد و ۱۹۶ نفر نیز به ۷۰ رسیده‌اند.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، همچنین عنوان کرد: در برخی شهر‌های محروم مانند کهنوجو شهر‌های زلزله زده غرب کشور، همچنین شهر شیمیایی زده سردشت کمیسیون پزشکی تشکیل شده و پرونده‌ها را در آنجا بررسی کرده است.
وی همچنین اعضای کمیسیون ماده ۱۵ گفت: در این کمیسیون، ۲ فرد هیأت علمی پزشکی قانونی، آنکولوژیست و دیگر تخصص‌های پزشکی حضور دارند و به دقت تأثیر مجروحیت را بر فرد بررسی کرده و چنانچه مجروحیت تأثیر داشته باشد فرد شهید شناخته شده و حتی اگر آرا در این کمیسیون نسبت به تأثیر مجروحیت ۵۰-۵۰ باشد، جانباز فوت شده شهید محسوب می‌شود.
گزارش از یاسر مختاری
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۵
غیر قابل انتشار: ۱
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۱:۵۹
5
15
سلام من درسال 60از ناهیه دست راست مجروح شدم و در بیمارستان جندی شاهپور اهواز وبیمارستان صحرایی سوسن گرد مورد کمک اولیه وعمل جراحی قرار گرفتم بعد به شیراز آورد شدم داخل بیمارستان شهید فقیهی بعد از چند ماه مجدد دستم عمل شد ولی متأسفانه دستم از اون روز به بعد کوتاه طراز دست چپم هست و ماهیچه دستم رشت نکرد وچگونه پروندم داخل اهواز مانده شده بود زمان کمیسیون 10درصد زدند که من دیگر دنبالش نرفتم زمان کمیسیون سراسری سال 86دست داخل پرونده بنده کرده بودن و10را به پنج تبدیل کرده بودن که با کمیسیون مجدد باز هم بخاطر اینکه اکثر نامهای پزشکی را از پروندم جدا کرده بودن پنج را به 10افزیش دادند حالا سؤال بنده اینکه بخاطر دست راستم ادمه تحصیل نتونستم بدهم کار سخت به دستم فشار میآورد وهرجا میرفتم برای کار بعداز چند مدت اخراج میشدم و روی به کارگری سر فلکه آوردم،،وبا کمترین دست مزد کار میکردم حالا 53سال از سنم میگذرد و دیگر توان کار ندارم
خدا را خوش نمیاد حق منو زنو بچهام خورده بشه! وبه فکر خود کشی بیفتم لطفا به هرکسی که اعتقاد دارید ؟ حتی به وجدانتون قسم من باید چیکار کنم ؟
میلادعرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۷:۰۵
6
14
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت رییس کمیسیون پزشکی بنیاد شهید اقای طائبی
بنده در ماموریت سال ۹۴ در شب ۴شنبه سوری برای نظم و امنیت تهران در تیم موتورسوار یگان‌ویژه ناجا از سوی هنجار شکنان پرتاب نارنجک دستی از ناحیه دست راست سوختگی صورت شکستگی ۲ عدد دندان پرت شدن از موتر و پارگی acl در ناجا ۸ درصد جانبازی بهم دادن اما نمیدونم چرا با این همه مشکل بنیاد بهم جانبازی نمیده عکسم هم در اینترنت هست سرچ کنید گروهبان میلاد عرب خواهشا رسیدگی کنید
تقی رزاقپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۲۰:۴۸
1
4
سلام,نخسته,حقیرنزدیک به۲۶ ماه درمناطق جنگی مختلف غرب وجنوب بسیجی حضورداشته ام وتاکنون کارگرمزارع کشاورزی خداوندمنان راشکرمی کنم که مزاحم بنیادنشدم ولی ازابان ۹۷سخت بیماری قفسه سینه وکوری چشم راست وسردردشدیدناچارشدم بهبیمارستان فاطمه زهر(س),بعدازتکمیل پرونده ۱۱/دی/۹۷کمیسیون تشکیل وتاکنون که۷ماه مگذرد۹۸/۳/۲۶منتظرم وامرارمعاش سخت میرودچراکه تنگی نفس مانع حتی راه رفتنم هست,سپاس,الی عبادالله المخلصین,,امین,,خیرومافی وقع,,۰۹۳۰۰۸۶۱۰۴۴/کهنوج,ج,شرق,کرمان
پاسخ ها
نعمت الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۶/۱۲ - ۰۰:۳۰
عدالت نیست
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۷:۲۰
2
5
سلام بنده جانبازان 10درصد هستم سال 68کمیسیون شدم بعلت نبودن پرونده بیمارستان که متأسفانه در اهواز جا مانده بود بنا به پرونده بیمارستان شهید فقهی شیراز 10برایم نوشتن که بعلت مراجعه نکردن من آن را به 5درصد کاهش دادن ودر سال 82که به اجبار همه کمیسیون شدن با آوردن پرونده بیمارستان جندی شامپو اهواز مجدد به من 10درصد دادن،،سؤال بنده این است که چرا اول در پرونده من دست بردن دوم من در آن زمان فقط 14سال داشتم ودوعمل بر دست راستم انجام شده ویک عمل نهایی را میبایست به تهران اعزام میشدم هیچگاه بر روی دستم انجام نشد حال اینکه هم از ناحیه گوش چپ آسیب دیده بودم هم پشت کتفم وهم آرنج دست راستم شکسته شده بود و تمام ماهیچه دست راستم تا 2ماه بیرون بود وتمام شریان دستم قطع شده بود که به ناچار از پوست پایم برداشته و پیوند دستم کردن،،،،هنوز دست راستم از دست چپم کوتاه تره! دستم دیگر رشت نداشت و به وضوح قابل رؤیت است در تمام این مدت هم زیر نظر پزشک عصابو روان بودم والان هم یک دوری 17روزه داخل بیمارستان ابن سینا بستری بودم
با تمام این اوصاف 2سال هم به خدمت سربازی رفتم،،حق ما را خوردند هم از حضور در جبهه پرونده من را پایمال کردند هم طول درمان من را لحاظ نکردند و هم درصد م را پایین زدند؟(منصور شما را از این همه دکتر و متخصص درک نمیکنن لطفا جواب منو واضح بدهید)
با سپاس دعایی از شیراز
علی اکبر گنجی دلشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۱:۱۱
1
11
با سلام واحترام
اینجانب علی اکبر گنجی دلشاد فرزند محمد علی با کد ملی ۰۰۵۲۱۴۸۴۰۸ با توجه به اینکه ۲۴ ماه جبهه حق و باطلل حضور داشتمو پرونده ام در سپاه محمد مفتوح می باشد واز ناحیه گوش و مشگلات اعصاب وروان و شیمیاایی هنو ز هیچ در صدی ندارم شماره تافنم ۰۹۱۲۹۴۵۸۷۱۳ می با شد خواهش می کنم کمکم کنید با تشکر
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۹:۴۰
4
6
پذیرش کمیسیون را فعال کنید ما جا مانده ایم.ممنون.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۲۱:۰۸
4
4
باسلام
اگر بارها مراجعه کرده باشیم و بگویند زیر شش ماه کمسیون نمیگیریم تکلیف چیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۲۲:۰۷
5
0
سلام.. محمدهستم جانباز بیست وپنج درصد..ایا صحت دارد.برای کمسیون دوباره اعتراض بزنیم درصدکم می‌شود. ممنون میشم زود جواب بدین
پاسخ ها
مهدی سیاه سر کد ملی 2269100492 اگرچناران روستاه دهنه اخلمد می باشم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۹:۳۶
من 14سال داشتم 4بارعزام به جبهه شدم به خدا حق من این نیست
captcha