اخلاص؛ رمز موفقیت در آزمون حسینی(ع)/ نوجوانان به حضرت قاسم(ع) اقتدا کنند
کد خبر: 3747385
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

اخلاص؛ رمز موفقیت در آزمون حسینی(ع)/ نوجوانان به حضرت قاسم(ع) اقتدا کنند

گروه معارف – حجت‌الاسلام اباذری گفت: امام حسین(ع) هنگامی که می‌بیند امت اسلام و بشریت به پلیدی چون یزید مبتلا شده است، قیام کرد و گفت: من برای مبارزه با ظلم و بر ملا کردن توطئه یزید و یزیدیان عازم هستم. بسیاری آمدند اما، نیت‌ها خالصانه نبود و پس از به شهادت رسیدن افرادی همانند مسلم بن عقیل و... فوج فوج از کنار امام رفتند و در این درس و آزمون رفوزه شدند.

هدف امام حسین(ع)؛ مبارزه با ظلم و رسوائی یزیدیان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی،حجت‌الاسلام محمود اباذری، از اساتید و مدرسین مرکز تخصصی مهدویت قم صبح امروز 26 شهریور‌ماه با حضور در تجمع عظیم نوجوانان و دانش‌آموزان عاشورایی شهر اراک که با همکاری ستاد برگزاری ششمین سوگواره احلی‌من‌العسل در کانون بسیج برگزار شد، اظهار کرد: دنیا مدرسه‌ای است که تمامی انسان‌ها، دانش‌آموزان آن و معلمان این مدرسه سترگ، انبیاء و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و کتاب این مدرسه قرآن و بیانات پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) است.
وی ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه‌ای دیگر معلم را آموزش و پرورش می‌سازد. آن‌ها کتاب‌ها را آماده می‌کنند و در نهایت وظیفه اصلی تحصیل و یادگیری برعهده دانش‌آموزان است و همه این تشکیلات برای این است تا دانش‌آموزان از این فضا و موقعیت استفاده کنند تا به هدف مورد‌نظر دست پیدا کنند.
این استاد مرکز تخصصی مهدویت قم افزود: این عالم و مدرسه بزرگ را خدای حکیم آفریده وانبیاء، اهل‌بیت(ع) و همچنین کتاب بی‌نظیر قرآن را در اختیار تمامی انسان‌ها قرار داده است اما، کسی که باید این درس‌ها را با عمق جان فراگیرد و عمل نماید من و شما هستیم. زیرا هدف این است که انسان به اوج و قله سعادت و کمال برسد، در این مدرسه حواسمان باشد درس را خوب فرا گیریم.

مهر خدا در وجود حضرت اسماعیل(ع)
حجت‌الاسلام اباذری گفت: حضرت ابراهیم خطاب به فرزندش اسماعیل بنا به آیه 101سوره صافات می‌فرماید: «قَالَ يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَىٰ فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ؛ گفت: ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم» این نوجوان در این آزمون بظاهر کوچک اما دریادل و در کلاسی عظیم و بلند گفت: «قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِين؛ گفت: ای پدر، به هر چه مامور شده‌ای عمل کن، که اگر خدا بخواهد مرا از صابران خواهی یافت» آفرین بر اسماعیل. این نشان می‌دهد در این آزمون مهر خدا بر بنده‌اش از مهر میلیاردها انسان بالاتر است. این درس برای این بود که بنده خدا ابراهیم و اسماعیل ارتقا پیدا کنند و خداوند اسماعیل را از سن نوجوانی وارد مکه معظمه نمود و او را عزیز و سربلند کرد. خداوند در سوره صافات دوبار پس از این جریان می‌فرماید « كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ» هر انسانی تا هر زمانی نوجوانی این چنین باشد چنین رتبه و درجه عظیمی به او داده خواهد شد.

هدف امام حسین(ع)؛ مبارزه با ظلم و رسوائی یزیدیان
وی بیان کرد: سال 61 هجری ابراهیم زمان امام حسین(ع) این مرد خدا هنگامی که می‌بیند امت اسلام و بشریت به پلیدی چون یزید مبتلا شده است، این عبد صالح قیام کرد و گفت: من برای مبارزه با ظلم و بر ملا کردن توطئه یزید و یزیدیان عازم هستم. بسیاری آمدند اما، نیت‌ها خالصانه نبود و پس از به شهادت رسیدن افرادی همانند مسلم بن عقیل و... فوج فوج از کنار امام رفتند و در این درس و آزمون رفوزه شدند. امام حسین(ع) و چند تن از اهل‌بیت ایشان و یارانش ماندند.

مرگ؛ احلی‌من‌العسل
استاد مرکز تخصصی مهدویت قم بیان کرد: شب عاشورا نوجوان 13 ساله‌ای به نام قاسم بن الحسن (ع) که شوق پیوستن به امام حسین(ع) را داشت و با خود می‌اندیشد نکند از این فیض یاری خدا و امام محروم شود. هنگامی که امام حسین(ع) این وفاداری را مشاهده نمودند فرمودند: فردا همگی کشته خواهید شد و قاسم بن الحسن پرسید آیا عمو جان من نیز کشته خواهم شد امام پیش از پاسخ به سوال حضرت قاسم (ع) از ایشان پرسیدند مرگ نزد تو چگونه است؟ حضرت قاسم(ع) فرمود: مرگ نزد من، احلی من العسل است.
حجت‌الاسلام اباذری اظهار کرد: خداوند می‌فرماید: دل و قلب مومن حرم خداست و قلب مومن حرمتش نزد خدا از کعبه بالاتر است و فرمود در قلب خدا غیر‌خدا را راه ندهید.

نوجوانان قدر خود را بدانند
وی افزود: هزار سال پیش در چنین روزی قاسم بن الحسن‌(ع) شهید شد و امروز این نوجوانان و جوانان به عشق او آمدند زیرا خداوند قلب شما را که حرم خودش است را جایگاه قاسم بن الحسن(ع) قرار داده است و باید نوجوانان قدر خود را بدانند.
این استاد مرکز تخصصی مهدویت قم بیان کرد: در دوران دفاع مقدس امثال قاسم‌بن‌الحسن‌ها بسیار بودند. کل دنیا علیه این مرز و بوم و کشور قد علم کردند تا تمامی ما را به زمین بزنند و علم و پرچم و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولیعصر(عج) را بستانند ولی نمی‌توانند زیرا امروز صدها قاسم‌بن‌الحسن هنگام نبرد حضور دارند و از کیان نظام و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
انتهای پیام

captcha