اختصاص بالاترین سهم اشتغال روستایی به کمیته امداد سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3747386
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

اختصاص بالاترین سهم اشتغال روستایی به کمیته امداد سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان گفت: در چهار سال گذشته یک سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی در نظر گرفته شد که خارج از این سهمیه برای سه نهاد حمایتی اختصاص یافت و بالاترین رقم مربوط به کمیته امداد امام‌(ره) این استان است.

اختصاص بالاترین سهم اشتغال روستایی به کمیته امداد سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان امروز در دیدار با مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد، گفت: بالاترین سهم تسهیلات اشتغال روستایی با 104 میلیارد تومان، مربوط به کمیته امداد امام(ره) سیستان و بلوچستان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در چهار سال گذشته یک سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی در نظر گرفته شد که خارج از این سهمیه برای سه نهاد حمایتی اختصاص یافت و بالاترین رقم مربوط به کمیته امداد امام(ره) این استان است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد اشتغال روستایی تا سقف 250 میلیون تومان در کارگروه اشتغال شهرستان و تا سقف شش میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان سیستان و بلوچستان تصمیم گیری خواهد شد، افزود: از سقف شش میلیارد تومان به بالاتر از طریق کارگروه اشتغال ملی برنامه ریزی می‌شود.
جهاندیده ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح‌های حمایتی هم تا سقف اعتبار استانی پیش بینی می‌شود و مقرر شده نهادهای حمایتی نیز به این شکل انجام شود.
وی افزود: اعتبار اولیه از محل وام اشتغال روستایی 650 میلیارد تومان بوده که از این میزان 480 میلیارد تومان تخصیص یافت و بین چهار بانک در سطح استان اعلام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قسمت عمده طرح‌ها تا سقف شش میلیارد تومان و بالاتر به کارگروه ملی ارسال شده است، اعلام کرد: اشتغال فراگیر از اردیبهشت ماه سال جاری در این استان شروع و هم‌اکنون بیش از 11 هزار طرح به ارزش 880 میلیارد تومان به بانک‌های عامل ارسال شده است.
وی ادامه داد: ساختار جمعیتی استان سیستان و بلوچستان به گونه ای است که در شمال این استان مسایل و مشکلات خاص خود را دارند مانند ریزگردها و طوفان های شن که واقعا زندگی مردم را از بین برده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت افزود: در این رابطه 40 سال نظام، سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت ها داشته است اما اکنون دو یا چها خانوار در مناطق روستایی این استان سکونت دارند و کوچ و مهاجرت بسیار زیاد شده است.
جهاندیده اظهار کرد: به همین منظور طرحی با عنوان یارانه مشروط در استان سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان در سطح کشور در دست اقدام بوده که اعتبار آن از طریق سازمان برنامه و بوجه کشور تامین خواهد شد به طوری که مشارکت اجتماعی انجام، مشروط بر آنکه برای اجرای طرح هایی مانند لایروبی قنوات یا تثبیت شن های روان از نیروی کار بومی استفاده شود تا در قالب این طرح تلاش برای خودکفایی درآمدی آن‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha