150 هزار بسته لوازم‌التحریر به مناطق محروم ارسال شد/ اقتصاد هم باید به مردم واگذار شود
کد خبر: 3747392
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

150 هزار بسته لوازم‌التحریر به مناطق محروم ارسال شد/ اقتصاد هم باید به مردم واگذار شود

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اضافه کردن 50 هزار بسته لوازم‌التحریر دیگر به 100 هزار بسته در نظر گرفته به مناطق و محروم خبر داد و گفت: اقتصاد باید به مردم واگذار شود.

100 +50  هزار بسته لوازالتحریر به مناطق محروم ارسال شد/ اقتصاد هم باید به مردم واگذار شود

به گزارش ایکنا؛ روزانه حدود 100 داوطلب طی هفته جاری در قرارگاه امام رضا(ع) تهران گردهم می‌آیند تا 100 هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان مناطق محروم را بسته‌بندی کنند.

امروز یک‌‌شنبه 25 شهریورماه حدود 30 هزار بسته از این اقلام آماده ارسال به مناطق محروم شد که طی مراسمی با حضور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جمعی از فعالان این عرصه لوازم‌التحریر بسته‌بندی شده به مناطق محروم ارسال شدند.

اما هزینه این حجم بالا از لوازم‌التحریر که همه ایرانی هستند، چگونه تأمین شد؟

«پویش ملی مشق احسان»، پویش کمک به محرومان برای تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی تا دبیرستان است. پیشنهاد این اقدام از سوی گروه‌های خیریه جهادی به بنیاد اجتماعی احسان برکت (وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)) ارائه شد. که این بنیاد متعهد شد برابر با میزان کمک‌هایی که گروه‌های خیریه جمع‌آوری کرده‌اند، به این اقدام ارزشمند کمک کند. پس از اعلام عمومی هزینه 25 هزار بسته توسط گروه‌های جهادی تأمین شد که معادل همین مقدار هم از سوی بنیاد اجتماعی احسان برکت تأمین شد.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وقتی در جریان موفقیت برنامه قرار گرفت نیز معادل کل هزینه کمک جمع‌آوری شده بودجه به این امر اختصاص داد که بر همین اساس 100 هزار بسته امسال در حال آماده شدن و توزیع در مناطق محروم است.  

با توجه به حضور مداوم گروه‌های جهادی در طول سال در مناطق محروم، مناطقی که نیازمند این اقلام هستند نیز به خوبی توسط خود گروه‌های جهادی شناسایی شدند و این هدایا به دست نیازمندان واقعی می‌رسد.

100 +50  هزار بسته لوازالتحریر به مناطق محروم ارسال شد/ اقتصاد هم باید به مردم واگذار شود

در مراسم ارسال بسته‌های لوازم‌التحریر به مناطق محروم، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ابتدا در میان گروه‌های جهادی حاضر و ضمن قدردانی از تلاش‌های این گروه‌ها و آرزوی اینکه روزی برسد هیچ محرومی در کشور وجود نداشته باشد، خود نیز به بسته‌بندی لوازم‌التحریر اقدام کرد.

در ادامه مخبر در سالن جلسات این قرارگاه طی سخنانی با تأکید بر اینکه براساس دستور مقام معظم رهبری موظفیم همه اقدامات ستاد را در اختیار محرومان قرار دهیم، گفت: مقام معظم رهبری صریحاً فرموده‌اند این اموال متعلق به محرومان است و باید در اختیار آنها قرار گیرد.

وی اعلام کرد: طی تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم در حوزه اشتغال‌زایی 400 هزار شغل و فرصت شغلی در مناطق محروم ایجاد کنیم که این روند ادامه خواهدداشت. البته مقام معظم رهبری فرمودند کارهای موردی را هم از دست ندهید که بر همین اساس هزار و 500 مدرسه، هزار و 200 مسجد، 25 هزار پروژه زیربنایی، دو هزار و 500 تخت بیمارستانی که هشت بیمارستان از این طرح در مناطق محروم تکمیل و فعال شده است، تأمین هزینه نسخه بیماران مبتلا به سرطان، بیمه 50 هزار نفر، اعطای وام قرض‌الحسنه به 60 هزار نفر، شناسایی 9 هزار زوج نابارور و تحت پوشش قرار دادن سه هزار زوج که در پی این اقدام 500 کودک به دنیا آمده یا در حال به دنیا آمدن است از جمله اقدامات موردی ما بوده است.

کارهای اقتصادی ستاد فرمان حضرت امام همه به سمت مناطق محروم رفته است

مخبر تهیه نوشت‌افزار برای مناطق محروم را تحول جدیدی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دانست و گفت: کارهای اقتصادی این ستاد همه به سمت مناطق محروم رفته است آن هم با رویکرد غیرماندگاری یعنی به محض توانمند شدن مردم منطقه امور به مردم واگذار و ستاد از بخش اجرایی خارج می‌شود.

100 +50  هزار بسته لوازالتحریر به مناطق محروم ارسال شد/ اقتصاد هم باید به مردم واگذار شود

اقتصاد هم باید به مردم واگذار شود

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر جایگاه مردم در موفقیت انقلاب و جنگ، گفت: هرجا امور به مردم واگذار شده موفق بوده‌ایم. اکنون 350 شرکت مشارکتی با مردم داریم که مردم خودشان به خوبی آن را مدیریت و اداره می‌کنند. اقتصاد هم باید به مردم واگذار شود. شرایط موجود گذر بسیار کوتاهی است که باید دل‌هایمان را قرص کنیم و انسجام داشته باشیم اکنون زمان تصفیه حساب و ... نیست.

100 +50  هزار بسته لوازالتحریر به مناطق محروم ارسال شد/ اقتصاد هم باید به مردم واگذار شود

مخبر در پایان سخنانش گفت: بنیاد برکت احسان با هدف انجام برخی کارهای ضروری و فوری تشکیل شد تا واکنش سریع ستاد در امور را به دنیا داشته باشد. تکیه این بنیاد به مردم است و با توجه به موفقیت این طرح‌ اعلام می‌کنم هزینه 50 هزار بسته دیگر را هم تأمین می‌کنیم تا 150 هزار بسته لوازم‌التحریر به مناطق محروم کشور ارسال شود.

 در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان مشق عشق تقدیر و محوله‌‌‌های بسته بندی شده عازم منتطق محروم شدند.

100 +50  هزار بسته لوازالتحریر به مناطق محروم ارسال شد/ اقتصاد هم باید به مردم واگذار شود

انتهای پیام

captcha