استفاده از قشر نخبه و فرهیخته در راستای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی
کد خبر: 3747424
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
علیزاده مطرح کرد:

استفاده از قشر نخبه و فرهیخته در راستای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به تأثیر متقابل فرهنگ بر اقتصاد و اقتصاد بر فرهنگ و به زیر سؤال‌ رفتن اخلاقیات و نوع‌دوستی در شرایط اقتصادی اخیر، اظهار کرد: قشر نخبه و فرهیخته به‌ویژه دانشجویان و فعالیت اجتماعی آنان می‌تواند نقش مهمی را در برون‌رفت از این شرایط فراهم کند.

استفاده از قشر نخبه و فرهیخته در راستای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

به گزارش ایکنا از لرستان، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی امروز یک‌شنبه، 25 شهریور در نخستین نشست مدیران شعب سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی منطقه غرب در لرستان، اظهار کرد: اگر بپذیریم شرایط کشور خوب نیست و حوزه فرهنگی می‌تواند به این شرایط کمک کند و اگر بپذیریم دانشجو یکی‌از مهمترین عنصرهای آن است، آن‌گاه اهمیت فعالیت‌های دانشجویی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

باید بتوانیم در شرایط سخت نیز کار کنیم
وی ادامه داد: هر زمان که حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی موفق و مؤثر بوده است، سایر بخش‌های این نهاد هم موفق بوده؛ لذا باید شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببریم که این حوزه موفق عمل کند و می‌توان از شرایط فعلی دانشگاهی هم به‌عنوان فرصتی برای این موضوع استفاده کرد.
علیزاده با بیان این‌که حوزه فرهنگی در کنار فعالیت‌های خلاقانه و نو باید اعتبارات مالی مناسب نیز داشته باشد، تأکید کرد: البته همه کار هم اعتبارات نیست و باید بتوانیم در شرایط سخت نیز کار کنیم. کارهای مشارکتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های و اعتبارات فرهنگی سایر نهادها یکی‌از راه‌ها است.

مشکل اصلی کشور ما «فرهنگی» است
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان این‌که مشکل اصلی کشور ما «فرهنگی» است، افزود: سؤال این است آیا وقتی بحران مالی در بقیه کشورها رخ می‌دهد مردم هجوم می‌برند و فروشگاه‌ها را خالی می‌کنند و نوع‌دوستی و اخلاقیات را زیر سؤال می‌برند؟ اما چرا در کشور ما این اتفاق می‌افتد پس باید واقعیت را بپذیریم و برای برون‌رفت از این وضعیت تلاش کنیم. تأثیر فرهنگ بر اقتصاد و اقتصاد بر فرهنگ تأثیری متقابل است ولی هیچ‌کس منکر تاثیرات مثبت فرهنگی و اجتماعی در مواجهه با شرایط نامناسب اقتصادی نیست.
وی با بیان این‌که قشر نخبه و فرهیخته به‌ویژه دانشجویان و فعالیت اجتماعی آنان می‌تواند نقش مهمی را در برون‌رفت از این شرایط فراهم کند، تصریح کرد: استفاده از هنر و انجام فعالیت‌هایی که باعث ایجاد سرمایه اجتماعی و اعتماد به حاکمیت شود می‌تواند نقش مهمی در فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی ایفا کند.

انتهای پیام

captcha