«مسجدمحوری» موجب کاهش بحران‌های امنیتی می‌شود
کد خبر: 3747444
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

«مسجدمحوری» موجب کاهش بحران‌های امنیتی می‌شود

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها و شهرستان‌ها با بیان اینکه محوریت داشتن مساجد موجب کاهش بحران‌های امنیتی می‌شود، گفت: دشمن در جایی تور امنیتی خود را پهن می‌کند که ارتباطات اجتماعی به درستی و پیرامون مساجد، شکل نگرفته‌اند.

«مسجدمحوری» موجب کاهش بحران‌های امنیتی می‌شود

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری با بیان اینکه برگزاری مجالس سوگواری مصایب اهل‌بیت (ع) در مساجد، اقدامی خوب و ارزشمند است، گفت: صرف برگزاری این برنامه‌ها در حسینیه‌ها، نمی‌تواند موجب افزایش خرافات شود، زیرا بسیاری از مجالس با رعایت موازین دینی و به دور از هرگونه خرافات در حسینیه‌ها برگزار می‌شوند.

وی افزود: نکته مهم در برگزاری سوگواری‌ها یا جشن‌های دینی، محل برگزاری آن‌ها نیست، بلکه موضوع مهم‌تر وجود یکی روحانی است که بر حسن اجرای این برنامه‌ها نظارت کند و در مواقع لزوم، مشکلات یا خطاها را گوشزد کند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها و شهرستان‌ها با بیان اینکه باید «مسجدمحوری» در همه برنامه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، حفظ شود، خاطرنشان کرد: عملکرد پیامبر اسلام (ص) در ساخت مسجد در بدو ورود به مدینه و ابتدای تاسیس حکومت اسلامی، حجت را بر ما درباره جایگاه بسیار اهمیت مساجد تمام کرده است.

غفوری در ادامه با اشاره به تغییرات در ساختار ارتباطات اجتماعی به دنبال ظهور سازمان‌های خدماتی، گفت: امروزه نمی‌توان توقع داشت مردم برای حل مشکلات قضایی یا معضلات اجتماعی خود ابتدا به مساجد مراجعه کنند، زیرا سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در کشور برای رفع این مشکلات و معضلات ایجاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه محوریت داشتن مساجد در سطح شهرها و روستاها موجب کاهش بحران‌های امنیتی می‌شود، اظهار کرد: دشمن در جایی تور امنیتی خود را پهن می کند که ارتباطات اجتماعی به درستی شکل نگرفته باشند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها و شهرستان‌ها در ادامه، انحرافات در برخی مجالس عزاداری را ناشی از تفکرات انحرافی دانست و گفت: باید با این تفکرات مقابله کرد، زیرا چنین تفکراتی در هر جا که ورود کنند، مسجد یا حسینیه، مشکل ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام

captcha