فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، جامعه را به سمت دوری از ناهجاری‌ها سوق می‌دهد
کد خبر: 3747501
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
سهرابی:

فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، جامعه را به سمت دوری از ناهجاری‌ها سوق می‌دهد

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معتقد است فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، نهاد انسان و جامعه را به سمت دوری از ناهجاری‌ها سوق می‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 25 شهریورماه در نشست با مسئولان اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز اهمیت كارهای فرهنگی و مذهبی را در جامعه یادآور شد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، نهاد انسان و جامعه را به سمت دوری از ناهجاری‌ها سوق می‌دهد.
وی با اشاره به ضرورت همكاری دستگاه‌های فرهنگی در رفع معضلات اجتماعی گفت: دستگاه‌های فرهنگی با همراهی در ریشه‌یابی و کارشناسی در این حوزه در کنار سهمی که دانشگاه دارد؛ باید مطالعات وسیع و گسترده‌ای در حوزه اجتماعی و فرهنگی استان صورت گیرد و همچنین توجه کنیم به بافت اجتماعی و فرهنگی که استان دارد و از این بابت می‌توان بر اساس یافته‌ها و نتایجی که حاصل می‌شود، تصمیماتی را اتخاذ کرد که شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.
سهرابی اظهار كرد: شهرداری شیراز دارای 11 منطقه است که اجرای یک برنامه همزمان در این ١١ منطقه می‌تواند آثار و نتایج خوبی داشته باشد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیشنهاد اختصاص یک سانس سینما به کودکان مناطق محروم شیراز را در این نشست ارائه كرد.
مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی ارشاد فارس نیز در این نشست گفت: یکی از معضلات امروز مهاجرت از روستا به شهر است. در جوامع غربی موانع متعددی وجود دارد و روستایی راحت به شهر نمی‌رسد اما این مسیر در ایران هموار است و یک روستایی خیلی راحت به شهر مهاجرت می‌کند و با توجه به امکاناتی که در روستا داشته و در حال حاضر می‌خواهد خود را با شهر تطبیق دهد لذا به حاشیه شهر کشیده و منشأ خیلی از مشکلات می‌شود.
وی با تأكید بر اینكه باید بتوانیم برنامه‌هایی از جمله نمایش‌ها و کنسرت‌های خیابانی در محلات مختلف شیراز برگزار کنیم، افزود: در هفته کتاب تفاهم‌نامه‌ای با کتابخانه‌ها امضا کردیم تا کتاب را در اختیار مدارسی قرار دهیم که در حاشیه شیراز قرار دارند.
انتهای پیام

captcha