افزایش فعالیت‌های ضد اسلامی میان سیاستمداران فنلاندی
کد خبر: 3747522
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

افزایش فعالیت‌های ضد اسلامی میان سیاستمداران فنلاندی

گروه بین‌الملل - با وجود جامعه کوچک و نسبتا یکدست و آرام مسلمانان در فنلاند، با نزدیک شدن زمان انتخابات سال آینده پارلمان این کشور، سیاستمداران پوپولیست این کشور بر حجم تبلیغات ضد‌اسلامی خود افزوده‌‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب ویکلی؛ ظهور دموکرات‌های راستگرای افراطی در سوئد که رویکردی ضد اسلامی و مخالف با مهاجران دارند، در همسایه شرقی آن یعنی فنلاند نیز عینا دیده می‌شود.

در فنلاند در این کشور 5.5 میلیون نفری که همواره فضای سیاسی آرامی داشته است، سیاستمداران پوپولیست دیدگاهی خصومت‌آمیز نسبت به مسلمانان دارند.

«فینز پارتی» که بخشی از ائتلاف حاکم به شمار می‌رود، تبلیغات گسترده ضد‌اسلامی به راه انداخته که احتمالا با نزدیک شدن زمان انتخابات در سال آینده تشدید خواهد شد. این حزب پوپولیست با مهاجران غیر‌اروپایی و غیر‌مسیحی به شدت مخالف است.

«جوسی هالا آهو» که شش سال قبل از جانب دادگاه عالی فنلاند به خاطر اظهارات ضد اسلامی محکوم شده بود، رهبری این حزب را بر عهده دارد. «لورا هوتاساری» از دیگر مقامات ارشد این حزب که امسال نامزد ریاست جمهوری بود، در اوایل سال جاری به خاطر پستی که در فیس بوک گذاشته و خواستار فنلاندی خالی از مسلمانان شده بود، به جرم تبعیض علیه یک گروه قومی محکوم شد.

یک تحقیق بین المللی که در سال 2008 انجام شد نشان می دهد که نیمی از مردم این کشور نسبت به اسلام و مسلمانان نگاهی منفی دارند که بیش از همه کشورهای مورد بررسی قرار گرفته بود؛ این فضای عمومی، بستر مناسبی برای این سیاستمداران فراهم می‌سازد.

جمعیت مسلمانان این کشور در حدود 70 هزار نفر برآورد می‌شود که بیشتر شامل مهاجران عرب، کرد، ترک، ایرانی، سومالیایی و  بوسنیایی و آلبانی تبارهستند. بنا بر پیش‌بینی مرکز تحقیقاتی «پو» تا سال 2050 جمعیت مسلمانان به 3.4 درصد جمعیت این کشور می رسد که نسبت به میزان 8. درصد در سال 2010 رشد چشمگیری خواهد داشت. 

انتهای پیام
captcha