تذکر لسانی را باید از خود آغاز کرد
کد خبر: 3747558
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹

تذکر لسانی را باید از خود آغاز کرد

گروه فرهنگی- فرمانده سپاه همدان با تاکید بر اینکه تذکر لسانی را باید از خود آغاز کرد افزود: منطبق کردن رفتار خود با آموزه های دینی انسان را در راه سعادت و خوشبختی قرار می دهد.

به گزارش ایکنا از همدان،به نقل از جماران سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان یکشنبه 25 شهریور ماه در گردهمایی امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر از جوانان مومن و انقلابی هستند که نیازمند حمایت هستند اظهار داشت: اگر افراد برای احیای فریضتین احساس ناامنی کنند از اجرای آن امتناع می کنند.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: برای انجام رسالت خود به ویژه حفظ نظام باید در گام نخست امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کرد.
سردار مجیدی با تاکید بر اینکه تذکر لسانی را باید از خود آغاز کرد افزود: منطبق کردن رفتار خود با آموزه های دینی انسان را در راه سعادت و خوشبختی قرار می دهد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان وجود برخی منکرات نظیر تضعیف حقوق اقشار ضعیف را دردآور توصیف کرد و گفت: برخورد با افراد متخلف یکی از رویکردهای اصلی امر به معروف و نهی از منکر است.
سردار مجیدی با بیان اینکه احیای فریضتین بزرگترین درس عاشورا بود اظهار داشت: اقامه نماز جماعت به ویژه در نهادها و سازمان ها از بروز فساد و فحشا پیشگیری می کند.
معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی نیز محدود کردن دامنه امر به معروف به حجاب را نادرست دانست و گفت: عفاف و حجاب مساله بسیار مهمی است ولی نباید فریضه امر به معروف تنها به این مساله محدود شود.
جعفر شهبازی تاکید کرد: علت کندی پیشرفت در اجرای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر منحصر شده این فریضه تنها به یک موضوع خاص است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان از تشکیل 33 شورای امر به معروف خبر داد و اضافه کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام اداره های استان راه اندازی شده است.
شهبازی بر مردمی کردن فریضتین تاکید کرد و افزود: ابتدا باید دیدگاه مردم را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر تغییر داد و با رفتار درست افراد را از انجام منکر بازداشت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ابتدا باید از نخبگان جامعه آغاز کرد.
حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: بهترین راهکار برای ایمن ماندن در برابر منکرات، شناسایی و احصای آنها و آسیب شناسی علت بروز منکرات است.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت اضافه کرد: شوراها با همفکری و تعامل با یکدیگر مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را شناسایی و برای رفع آنها راهکار ارایه دهند.
وی امید آفرینی را در وضعیت کنونی جامعه بسیار با اهمیت دانست و ادامه داد: در آموزه های دینی نیز به مساله امیدآفرینی در جامعه بسیار تاکید شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید بدانند که در دوران دفاع مقدس و جنگ با رژیم بعثی با وجود کمبود ارزاق مردم اما با اقتدار از مشکلات خارج شدیم.
انتهای پیام

captcha