هدف از قیام امام حسین(ع) ارائه الگوی قیام در برابر حکام ظالم بود
کد خبر: 3747559
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

هدف از قیام امام حسین(ع) ارائه الگوی قیام در برابر حکام ظالم بود

گروه اجتماعی- امام جمعه دهگلان گفت: قیام حضرت امام حسین (ع) برای تمام انسان‌ها در هر دین، مذهب و فرقه‌ای که باشند الگوی قیام در برابر حکام ظالم است و آن حضرت با این حرکت فداکارانه درس از خود گذشتگی و آزادی به همه انسان‌ها آموخت.

هدف از قیام امام حسین(ع) الگوی قیام در برابر حکام ظالم بود

ماموستا یدالله محمدی، امام جمعه شهرستان دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) جانش را برای حفظ واحیای دین اسلام فدا کرد، اظهار کرد: ایستادگی در احیای دین اسلام و برپا کردن امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف قیام حضرت امام حسین(ع) و درس های بزرگ روز عاشوراست.
وی افزود: همانگونه که اصحاب ویاران پیامبر(ص) برای حفظ دین اسلام از همه هستی وحتی جان خود گذشتند برما واجب است که نگهبان شریعت محمد(ص) ودین مبین اسلام باشیم.
امام جمعه دهگلان بیان کرد: قیام حضرت امام حسین (ع) برای تمام انسانها در هر دین، مذهب و فرقه ای که باشند الگوی قیام در برابر حکام ظالم است و آن حضرت با این حرکت فداکارانه درس ازخودگذشتگی و آزادی به همه انسانها آموخت.
ماموستا محمدی با اشاره به هجمه‌های دشمنان اسلام اعلام کرد: امروزه دشمنان در قالب هجمه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی اجتماعی و تبلیغاتی در پی به زانو در آوردن دین مقدس اسلام هستند اما باید بدانند که اسلام دینی نیست که فنا شود و روزی خواهد رسید که تمام جهان زیر بیرق عدالت گستر آن در خواهند آمد.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی باعث رنج و نگرانی مردم شده است، عنوان کرد: علت گرانی کالای مورد نیاز مردم احتکار کالاست و نیاز است با افراد محتکر برخورد قاطع صورت گیرد.
امام جمعه دهگلان یادآور شد: ما ۴۰ ساله تحریم هستیم و همین استقلال و خودکفایی ما را از کشورهای خارجی بی نیاز کرده است و تحریم نمی تواند به ما ضربه بزند این خود ماهستیم که با احتکار کالای مورد نیاز مردم به خودمان ضربه می‌زنیم.
انتهای پیام

captcha