برگزاری چهارمین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در زنجان
کد خبر: 3747602
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

برگزاری چهارمین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در زنجان

گروه فرهنگی ــ سرپرست جهاددانشگاهی استان زنجان از برگزاری چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در این استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا ۱۳ مهرماه برای ارسال آثار فرصت دارند.

برگزاری چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در زنجانکامران جعفری، سرپرست جهاددانشگاهی زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان برای چهارمین سال متوالی میزبان سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان است که با موضوع عاشورا و نهضت حسینی و بخش ویژه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دریافت آثار برای این سوگواره از هفتم مردادماه آغاز شده است، بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد ملی می‌توانند آثار خود را تا 13 مهرماه در قالب شعر، عکس، قطعه ادبی شامل دل‌نوشته و نثر و نیز قطعه تصویری شامل کلیپ، نماهنگ و فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
سرپرست جهاددانشگاهی زنجان دانشجو بودن یا اینکه تنها شش ماه از فارغ‌التحصیلی فرد گذشته باشد را شرط لازم برای شرکت در این سوگواره برشمرد و گفت: علاقه‌مندان برای ثبت ‎ نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این رویداد به نشانی www.roozevaghee.ir  مراجعه کنند.
وی ادامه داد: در هر بخش سه تن از داوران و شخصیت‌های ملی، کار داوری را انجام می‌دهند که پس از جمع امتیازها، به نفرات اول تا سوم هر بخش تندیس و لوح تقدیر به همراه جوایز نفیس اهدا می‌شود و نفرات شایسته تقدیر نیز لوح و جوایزی دریافت می‌کنند.
جعفری ترویج فرهنگ عاشورایی، توسعه و تعمیق باورهای دینی در بین نسل جوان، استفاده از ابزار هنر در بیان وقایع دینی و مواردی از این دست را از جمله اهداف برگزاری سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه اختتامیه چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، آبان‌ماه امسال مصادف با ایام اربعین حسینی برگزار می‌شود، ادامه داد: حسینیه اعظم زنجان میزبان اختتامیه این رویداد خواهد بود.
این مسئول با اشاره به اینکه در سه دوره گذشته بیش از 10 هزار اثر دانشجویی به این سوگواره ارسال شده است، اظهار کرد: تعداد آثار رسیده به سومین دوره سوگواره 3161 اثر بود.
سرپرست جهاددانشگاهی استان زنجان افزود: این آثار از 28 استان، 59 دانشگاه دولتی، 46 واحد دانشگاه آزاد اسلامی، 8 دانشگاه علوم‌پزشکی، 28 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی، 31 واحد دانشگاه پیام‌نور و 35 مرکز آموزش علمی‌کاربردی ارسال شده بود.
وی خاطرنشان کرد: از آثار دوره‌های گذشته، چهار جلد کتاب شامل سه مجموعه کتاب شعر و یک مجموعه کتاب عکس به چاپ رسیده و سه مجموعه نمایشگاهی تولید و دو مجموعه چندرسانه‌ای نیز انتشار یافته است.
انتهای پیام
captcha