شناخت مصادیق؛ لازمه احیای امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3747603
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

شناخت مصادیق؛ لازمه احیای امر به معروف و نهی از منکر

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، نخست باید مصادیق معروف و منکر را در جامعه امروزی شناخت؛ در این‌صورت تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

شناخت مصادیق؛ لازمه احیای امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، روز گذشته در همایش نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بیشترین نقش را در جلوگیری از گسترش فساد در جوامع دارد؛ اگر این دو فریضه در جامعه نبود، هیچگاه انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر آن‌چنان اهمیت دارد که امام حسین(ع) برای انجام این دو فریضه، از جان خود و خانواده‌اش می‌گذرد؛ چراکه اگر این فریضتین ترک شود، فساد عالم‌گیر می‌شود.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: در شرایطی که حکومت بنی امیه، زبان‌ها را می‌برید و سرها را به دار آویزان می‌کرد و کسی جرئت اعتراض را نداشت، امام حسین(ع) قیام کرد تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود.
وی اظهار کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، نخست باید مصادیق معروف و منکر را در جامعه امروزی شناخت؛ در این‌صورت تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود؛ به‌عنوان مثال، اقتصاد مقاومتی امروز به عنوان مصداق بارز معروف اقتصادی مطرح است و از طرفی، گران‌فروشی و احتکار از مصادیق منکر در جامعه است.
آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه نباید تنها منکرات را برجسته کرد و از بیان معروف‌ها چشم پوشید، افزود: درست است که امروز در جامعه مشکلاتی وجود دارد، اما خدمات ارزشمندی نیز صورت گرفته که باید برای مردم بازگو شود.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به عنوان دلسوزان منافع کشور مورد حمایت قرار گیرند؛ اگر کسی قانون‌گرا و پایبند به قانون اساسی کشور باشد، باید برای احیای اصل مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند.

انتهای پیام

captcha