حماسه عاشورایی در محفل ادبی ققنوس
کد خبر: 3747639
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

حماسه عاشورایی در محفل ادبی ققنوس

کانون خبرنگاران نبأ ــ محفل ادبی ققنوس امروز، 26 شهریورماه همزمان با ششمین روز ماه محرم با حضور شاعران آیینی در مجتمع فرهنگی ــ هنری نور برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ محفل ادبی «ققنوس» به‌مناسبت فرارسیدن محرم و روزهای سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) برنامه جلوه سوگ در قالب شب شعر آیینی با عنوان «حماسه شعر عاشورایی» را با حضور شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات برگزار می‌کند.
در این برنامه که با هدف ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و قیام کربلا امروز، 26 شهریورماه، ساعت 17 با بخش‌های مختلف در مجتمع فرهنگی ــ هنری نور برگزار می‌شود، مینا آقا‌زاده، کارشناس مجری برنامه، ضمن معرفی مجموعه آثار برتر در حوزه شعرهای آیینی با موضوع محرم و عاشورا، به خوانش برخی از آثار منتخب می‌پردازد؛ همچنین شاعران حاضر در انجمن ققنوس نیز اشعار عاشورایی خود را قرائت و مورد نقد و بررسی مجری و دیگر کارشناسان مدعو در این محفل ادبی قرار می‌گیرد.
علاقه‌مندان به شعر و ادب برای حضور در این برنامه می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی، بین تقاطع ستاری و شاهین، جنب شهر کتاب مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44088708 تماس بگیرند.
همراه با کاروان خورشید در مراسم آئینی تعزیه‌خوانی هنگام
فرهنگ‌سرای هنگام همزمان به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، برای چندمین سال متوالی میزبان گروه تعزیه‌خوانی دماوند می‌شود.
ویژه‌برنامه کاروان خورشید در قالب مراسم‌ آئینی تعزیه‌خوانی با هدف افزایش شناخت و معرفت دینی شهروندان و ترویج مناسک دینی به مدت یک هفته از تاریخ یکم مهرماه سال جاری همه روزه از ساعت ۱۵ در این فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود.
در این مراسم وقایع کربلا، شهادت امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، مسلم، دوطفلان مسلم، حر و ... در قالب نمایش آئینی به روی صحنه می‌رود.
معصومه گل‌محمدی
انتهای پیام

captcha