لزوم توجه به دانش‌آموزان خانواده‌های ایثارگران و شهدا
کد خبر: 3747661
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

لزوم توجه به دانش‌آموزان خانواده‌های ایثارگران و شهدا

گروه اجتماعی- مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: مدارس شاهد به‌عنوان سنگر آموزش و تربيت يادگاران دفاع از ميهن، نقشی کليدی در فرهنگسازی فرهنگ ايثار و شهادت برعهده دارد.

لزوم توجه به دانش‌آموزان خانواده‌های ایثارگران و شهدابه گزارش ایکنا، از زنجان، لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره شامگاه یکشنبه، 25 شهریورماه در مراسم تقدیر از دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر خرم‌دره ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: یکی از رسالت‌هایی که آموزش و پرورش برعهده دارد توجه خاص به دانش‌آموزان خانواده ایثارگران و شهداست به ویژه دانش‌آموزانی که در موضوعات آموزشی، پرورشی، هنری و ورزشی حائز مقام می‌شوند.
جعفری اظهار کرد: والدین این دانش‌آموزان بر گردن ما حق دارند زیرا در برهه حساسی از انقلاب، از آب و خاک این سرزمین، از ناموس، شرف، آزادی و آموزه‌های دینی دفاع کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه فرزندان شاهد از مهمترین آینده‌سازان کشور هستند، عنوان کرد: امنیت امروز کشور ما مدیون خون شهیدانی است که از عزیزترین سرمایه خود گذشتند و اکنون وظیفه ماست که به بهترین شکل ممکن به فرزندان و یادگاران آنها خدمت کنیم تا گوشه‌ای از دین خود را نسبت به شهدای گرانقدر ادا کرده باشیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: مدارس شاهد به عنوان سنگر آموزش و تربيت يادگاران دفاع از ميهن امروز نقشی کليدی در فرهنگسازی فرهنگ ايثار و شهادت بر عهده دارند.
در ادامه این مراسم نیز فاطمه معروف‌خانی، رئیس بنیاد شهید شهرستان خرم‌دره نیز تشویق و تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز و کوشا، شناسایی استعدادهای برتر علمی و حمایت از آنان و فراهم کردن زمینه رقابت سالم و سازنده علمی و فرهنگی بین دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری این جلسه برشمرد.
وی افزود: تشویق و تجلیل یکی از عوامل موثر در روند یادگیری و بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر محسوب می‌شود و در فرآیند آموزش هر جا که سطح پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر، به سطحی از دانش یا مهارت برسد که با جایگاه قبلی تفاوت قابل درک و معناداری پیدا کند لازم است این موفقیت مورد توجه قرار گرفته و برای تثبیت و گسترش آن اقداماتی صورت پذیرد.
انتهای پیام
captcha