ایجاد اشتغال و تبدیل علم به فناوری؛ از اقدامات شاخص جهاددانشگاهی
کد خبر: 3747662
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
دهقانی‌الوار مطرح کرد:

ایجاد اشتغال و تبدیل علم به فناوری؛ از اقدامات شاخص جهاددانشگاهی

گروه فرهنگی ـ رئیس جهاددانشگاهی لرستان با بیان این‌که بخشنامه‌ای کردن و نوشتن دستورالعمل و مقررات و در نهایت اداری‌کردن حوزه فرهنگی بزرگ‌ترین آسیبی است که به جهاددانشگاهی وارد می‌شود، گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد علمی توانسته اقدامات شاخصی در استان انجام دهد که خروجی آن‌ها به ایجاد اشتغال و تبدیل علم به فناوری منجر شده است.

د

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی نادر دهقانی‎الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان یک‎شنبه، 25 شهریور در اولین نشست مدیران شعب سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی منطقه غرب کشور در لرستان با تشریح بخشی از اقدامات این نهاد در استان اظهار کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزش عالی و آموزش کوتاه‎مدت اقدامات خوبی داشته است.
وی ادامه داد: مراکزگیاهان دارویی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، GIS ، شهرک گلخانه‎ای شش هکتاری کوهدشت و مجتمع تحقیقات و فناوری خرم‌آباد به‌عنوان یک مجموعه تجاری فناوری در حوزه گیاهان دارویی نمونه‌ای از اقدامات جهاددانشگاهی استان در حوزه پژوهشی است که آذر ماه امسال بخشی از محصولات آن وارد بازار می‎شود.
دهقانی‎الوار با اشاره به فعالیت‎های جهاددانشگاهی لرستان در حوزه آموزش کوتاه‌مدت، تصریح کرد: سالانه 10 هزار نفر در دوره‎های کوتاه مدت این نهاد آموزش می‎بینند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان این‌که در حوزه آموزش عالی نیز بزرگ‌ترین مجموعه علمی ـ کاربردی استان را تاسیس کرده‌ایم، اضافه کرد: مرکز رشد ما در بین دیگر مراکز رشد جهاد دانشگاهی کشور رتبه سوم را داراست و 40 شرکت را تحت حمایت خود داشته که چهار مورد از آن‌ها دانش‌بنیان است، سال گذشته بیش‌از 70 میلیارد ریال فناوری در بازار به فروش رساندند.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه فرهنگی بستر بسیار مناسبی برای حضور دانشجویان فراهم کرده است به‌نحوی‌که بیش‌از 1500 دانشجو در حوزه‎های مختلف با این نهاد همکاری دارند.

جهاددانشگاهی؛ نهادی توانمند و علمی برای تربیت نیروی جهادی
دهقانی‎الوار با تاکید بر این‌که جهاددانشگاهی نهادی توانمند و علمی برای تربیت نیروی انسانی جهادی، متخصص و دلسوز است، افزود: معاونت فرهنگی این نهاد می‎تواند در راستای تربیت نیروهایی با این ویژگی‎ها قدم بردارد و البته تاکنون نیز همین رویه را در پیش گرفته است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان با تاکید بر ضرورت انجام کارهای بزرگ، مورد نیاز و جهت ساز کشور توسط جهاد دانشگاهی، گفت: حرکت در این راستا نیازمند دلسوزی، تعهد و اعتقاد است که در این نهاد وجود دارد.
دهقانی‎الوار حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشنامه‌ای کردن و نوشتن دستورالعمل و مقررات و در نهایت اداری کردن حوزه فرهنگی بزرگ‌ترین آسیبی است که به جهاددانشگاهی وارد می‌شود و ضرورت دارد حوزه فرهنگی با بازکردن فضا برای حضور دانشجویان علاقه‌مند، رویکرد و رویه واقعی حضور دانشجو را دنبال کند که در این صورت باید انتظار انجام کارهای بزرگ را داشت.

ایجاد اشتغال و تبدیل علم به فناوری از اقدامات شاخص جهاددانشگاهی
سیدعلی‎نادر دهقانی‎الوار همچنین در دیدار معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد علمی توانسته اقدامات شاخصی در استان انجام دهد که خروجی آن‌ها به ایجاد اشتغال و تبدیل علم به فناوری منجر شده است.
وی افزود: شرکت‎های دانش‌بنیان مرکز رشد جهاد دانشگاهی در سال گذشته بیش‌از هفت میلیارد تومان فناوری به فروش رساندند و از این لحاظ در کشور در جایگاه خوبی هستیم.
دهقانی‎الوار با بیان این‌که 1500 دانشجو با این نهاد در استان همکاری دارند، ادامه داد: خوشبختانه دانشجویان ارتباط خوبی با جهاد دانشگاهی استان در حوزه اجتماعی، عمرانی، محیط‌زیست، رسانه‎ای، درمانی و ... دارند و از ظرفیت آن‌ها در بخش‎های مختلف استفاده کرده‎ایم.
عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی لرستان یادآور شد: به‌عنوان یک مجموعه علمی و جهادی سعی کرده‎ایم در حوزه‎های مختلف بدون کمک‎های دولتی اقدامات خوبی در لرستان انجام دهیم.
وی اضافه کرد: ظرفیت‎های خیلی خوبی در جهاد دانشگاهی لرستان وجود دارد که باید فعال شوند و توقع داریم ازلحاظ تامین اعتبارات و صدور مجوزهای لازم برای توسعه استان از این نهاد حمایت شود.

انتهای پیام

captcha