درخواست مصر برای زیارت مشروط مسجدالاقصی
کد خبر: 3747679
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

درخواست مصر برای زیارت مشروط مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل ـ اسامه ازهری، مشاور رئیس‌جمهور و معاون کمیسیون دینی پارلمان مصر، زیارت مشروط مسجدالاقصی را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری معا؛ اسامه ازهری، مشاور رئیس‌جمهور و معاون کمیسیون دینی پارلمان مصر تصریح کرد: سفر به مسجدالاقصی نباید از طریق فرودگاه تل‌آویو و یا اقامت در این شهر صورت گیرد، بلکه زائران باید در خانه‎های مردم فلسطین ساکن شوند.

وی با هشدار به این که چالش‎های پیش روی امت عربی از جمله مبارزه با تروریسم نباید موجب فراموشی مسئله اصلی ما یعنی فلسطین و مسجدالاقصی شود، بر ضرورت همکاری در مبارزه با تروریسم اسرائیلی علیه فلسطینیان که یکی از مصادیق تروریسم دولتی به شمار می‌رود، تاکید کرد.

اسامه ازهری که دیروز (25 شهریورماه) در نشست «مبارزه با اندیشه‎های افراطی از طریق آموزش، فرهنگ و حاکمیت قانون» در قاهره سخن می‌گفت، بازنگری در مسئله یک سفر منطقی و باعزت به مسجدالاقصی را خواستار شد و از احمد طیب، شیخ الازهر خواست که در این زمینه همفکری و مساعدت کند.

گفتنی است؛ نشست «مبارزه با اندیشه‎های افراطی از طریق آموزش، فرهنگ و حاکمیت قانون» در چارچوب فعالیت‌های دومین روز از همایش اتحادیه پارلمان‌های عربی با موضوع بررسی وضعیت کنونی جهان عرب در مصر برگزار شد و نمایندگانی از پارلمان‎های فلسطین، اردن، امارات، بحرین، مراکش، الجزایر، یمن، سومالی و سودان در این همایش حضور داشتند.

انتهای پیام

 

captcha