خودباوری نسلی؛ مهمترین دستاورد دفاع مقدس
کد خبر: 3747687
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

خودباوری نسلی؛ مهمترین دستاورد دفاع مقدس

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه ‌مهمترین دستاورد دفاع مقدس، خودباوری نسلی است، گفت: رزمندگان رژیم دو هزار و ۵۰۰ ساله را سرنگون ساختند و در پی آن مشتاقانه و جان بر کف از انقلاب اسلامی دفاع و سرسختانه با دشمنان قسم‌خورده اسلام و استقلال و پیشرفت ایران به مبارزه برخاستند.

مهمترین دستاورد دفاع مقدس «خودباوری نسلی» بود

‌داود ابراهیمی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه 31 شهریور تا 6 مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است، گفت: اگر اهمیت حفظ فرهنگ دفاع مقدس از پیروزی در جنگ بیشتر نباشد، کمتر نیست و باید این فرهنگ ارزشی را حفظ کنیم.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به جاذبه خاصی که دارند، می‌توانند در فضای جدید با قالبی مناسب به عرصه گفتمان فرهنگی وارد شده و موجب آشنایی بیشتر نسل جدید با دستاوردهای دفاع مقدس شود.
وی اظهار کرد: آنچه برای نسل باقیمانده از دفاع مقدس و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی طی جنگ تحمیلی و برای نسل بعد از جنگ و نسل حاضر دارای اهمیت بسیاری است، شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و استمرار و حفظ این دستاورد‌ها و ارزش‌هاست که باید به خوبی تبیین و بازتعریف شود.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد دفاع مقدس، خودباوری نسلی بود که رژیم دو هزار و 500 ساله را سرنگون و متلاشی ساخت و در پی آن مشتاقانه و جان بر کف از انقلاب اسلامی دفاع و سرسختانه با دشمنان قسم خورده اسلام و استقلال و پیشرفت ایران به مبارزه برخاستند.
وی ادامه داد: افشای عمق دشمنی اجماع مستکبران با ایران اسلامی، ایجاد سرمایه عظیم انسانی، رشد و پرورش جوانان غیرتمند و شجاع، قدرتمند شدن ایران اسلامی در منطقه، عزتمند شدن مردم ایران در چشم مردم جهان، الگو شدن ایران برای همه ملت‌ها، دولت‌ها و احساس نیاز به خودکفایی و قطع وابستگی از دیگران، دستاورد مهم دیگری بود که ایران را از بسیاری از قطعات و تجهیزات نظامی و غیرنظامی بیگانگان بی‌‌نیاز کرد.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: دستاورد مهم دفاع مقدس برای ما، عزت ملت ایران و تقدیم شهدای عزیزی بود که هر کدام از آنان یک ملت برای ملت بودند بنابراین حفظ و شناخت این ارزش‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

تجمع 20 هزار نفری بسیجیان ‌در رزمایش اقتدار عاشورایی

وی در ادامه از برگزاری همایش 20 هزار نفری بسیجیان استان همدان به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: تجمع 20 هزار نفری بسیجیان استان همدان در 5 مهرماه امسال، نمایش اقتدار عاشورایی و عظمت و شکوه نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان برای جلوگیری از گرامیداشت 40 سالگی انقلاب است، تأکید کرد: در این عرصه باید با تمام توان و تجهیزات و به صورت منسجم برای ناامید کردن استکبار به میدان بیاییم.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه رزمایش بزرگ اقتدار سپاهیان محمد رسول‌الله(ص)(2) در این راستا برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رزمایش از 9 شهریور طی سه مرحله آغاز شده و همایش 20 هزار نفری بسیجیان استان همدان به عنوان مرحله سوم این رزمایش در پنجم مهرماه رقم می‌خورد و طی آن حضور با شکوه بسیجیان یک اقدام بازدارنده به شمار رفته و نشان می‌دهد ملت ایران در هر زمینه‌ای آماده دفاع از نظام و انقلاب خود هستند.
وی سهم شهرستان ملایر را در این همایش چهار هزار بسیجی عنوان کرد و افزود: تمام مدیران باید بر اساس ظرفیت دستگاهی خود پای کار باشند و بخشداران نیز در سطح بخش‌ها ستاد فرعی مربوطه را تشکیل دهند همچنین برای اعزام چهار هزار بسیجی ملایری تأمین 100 دستگاه اتوبوس لازم است و برای تهیه سایر ملزومات نیازمند همکاری مدیران هستیم.
ابراهیمی با بیان اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس 65 نشست بصیرتی در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، نهادها، مساجد و نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود، یادآور شد: این نشست‌های بصیرتی با موضوع قیام عاشورا و با شعار «ما توانستیم»، با هدف تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی و تقویت روحیه ایثار و شهادت برپا می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر به برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی حضور در نمازجمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها، دیدار بسیجیان با امام جمعه ملایر، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری 4 یادواره شهدا و یک یادواره شهدای آبروی محله و نواختن زنگ مقاومت در مدارس اشاره کرد.
وی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، هنری و فرهنگی، برپایی نمایشگاه عکس، نمایش تئاتر با موضوع دفاع مقدس، تجلیل از جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان ملایر است.
انتهای پیام

captcha