ناشر برگزیده به نمایشگاه فرانکفورت نمی‌رود/ مشکلات اقتصادی مهمترین دلیل عدم حضور
کد خبر: 3747698
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

ناشر برگزیده به نمایشگاه فرانکفورت نمی‌رود/ مشکلات اقتصادی مهمترین دلیل عدم حضور

گروه ادب ــ مدیرعامل نشر جمال با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور نمی‌یابند، گفت: از طرفی آمادگی کافی نداشتیم و همچنین حضورمان با این حجم ریالی منطقی و اقتصادی نبود.

ناشر برگزیده به نمایشگاه فرانکفورت نمی‌رود/سبحانی‌نسب: حضورمان اقتصادی نبودحجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سبحانی‌نسب، مدیرعامل نشر جمال در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره حضور این ناشر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که در مهرماه در آلمان برگزار می‌شود، گفت: ما امسال حضور مستقیمی در نمایشگاه فرانکفورت نداریم و احتمال دارد یکی از همکاران ما از انتشارات «براق»، برخی از کتاب‌های ما را ارائه دهند و خودمان تمایلی نداریم به صورت مستقیم در این نمایشگاه شرکت کنیم و از سال 2011، هر دو سال یکبار در این نمایشگاه شرکت کرده‌ایم.
وی با اشاره به آثار حضور ناشران کشورمان در این نمایشگاه افزود: بحث نمایشگاه‌های بین‌المللی چندین جنبه دارد که باید به آنها توجه کرد. از یک سو فرد با حضور در این نمایشگاه از یافته‌های به روز کشورهای پیشرو در برخی از دانش‌های چاپ کتاب مطلع می‌شود، اینکه کتاب‌های فیزیکی و یا دیجیتال چه روندی را طی کرده‌اند و در این راستا نیازی نیست به صورت شرکت کننده در این نمایشگاه حضور یابید، اگر به صورت بازدیدکننده هم حضور پیدا کنید، ثمرات زیادی دارد و حتی می‌توان سوژه‌های بسیار خوبی پیدا کرد.
سبحانی‌نسب در ادامه عنوان کرد: یکی از کارکردهای اصلی نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت به‌عنوان عضوی از نشر بین‌الملل است که شما در آن شرکت می‌کنید تا ارائه دهنده آثار جدید به خریداران حق امتیاز باشید، اگر به این عنوان شرکت کنید، ابتدا باید دستتان پر باشد و همچنین در طول سال تلاش کرده باشید، خودتان را در فضای مجازی به ناشران خارجی معرفی کنید تا قرارهایی را با آنها بگذارید و از این ارتباط بهره‌مند شوید و من در این زمینه چند ناشر بیشتر نمی‌شناسم که در طول سال ارتباطات خود را با ناشران خارجی حفظ کنند و برای نمایشگاه فرانکفورت یا نمایشگاه‌های دیگر قول و قرارهای کاری بگذارند؛ از این رو شرکت در این نمایشگاه‌ها اگر با فعالیت در طول سال همراه نباشد، نمی‌تواند با حضور چند روزه مؤثر باشد.
این ناشر با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیاز به آورده دارد، بیان کرد: با حضور در این نمایشگاه طی چند دوره گذشته، تجربیاتی را به دست آورده‌ام و کارهایمان را در ایران ارتقا داده‌ایم و به همین دلیل توانستیم رایت کارهایمان را واگذار کنیم و آنها به سراغ ما آمدند. از این رو هر یک از کارکردهای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی می‌تواند اثرگذار باشد.
وی تصریح کرد: به صورت حرفه‌ای کم‌اند ناشرانی که هم و غم خود را بر این بگذارند تا بازار جهانی را به دست آورند و شاید بتوان گفت خوشبختانه قیمت دلار در مقابل ریال ما، فرصتی را برای ناشران ایرانی ایجاد می‌کند که در این زمینه بیشتر بیندیشند و به صادرات کتاب چه به صورت فیزیکی و یا واگذاری حق امتیاز توجه کرده و از این طریق ارز وارد کشور کنند.
مدیرعامل نشر جمال یادآور شد: من با توجه به اینکه آمادگی کافی نداشتم، حضورم در این پنج روز با این حجم ریالی که باید هزینه می‌کردیم با این منطق، اقتصادی نبود؛ از این رو از شرکت در این نمایشگاه خودداری کردیم.
انتهای پیام

captcha