قرائت قرآن و اهدای ثواب قرائت به شهدای کربلا در کرمان
کد خبر: 3747714
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

قرائت قرآن و اهدای ثواب قرائت به شهدای کربلا در کرمان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مؤسسه آوای انتظار نور استان کرمان گفت: قرائت زیارت عاشورا، قرائت قرآن و تفسیر آن و هدیه ثواب قرائت به شهدای کربلا ازجمله برنامه‌های این مؤسسه در دهه دوم ماه محرم است.

زهرا عسگرپور، مدیرعامل مؤسسه آوای انتظار نور استان کرمان در گفت‌وگو با  ایکنا؛ بیان کرد: موسسه ما چندمنظوره است و فعالیت‌های فرهنگی و  آموزش‌های عمومی را با هم برگزار می‌کند.

وی در رابطه با فعالیت‌های مؤسسه ادامه داد: در فعالیت‌های فرهنگی محفل انس با قرآن، جلسات سخنرانی، کلاس‌های نهج‌البلاغه و مهدویت با دعوت از اساتید مختلف استانی و غیر استانی برگزار می‌شود، همچنین، اجرای تأترهای مذهبی ازجمله فعالیت‌های فرهنگی موسسه است که تاکنون پنج کار را اجرا و ششمین کار را درباره حضرت رقیه(س) به مرحله اجرامی‌رسانیم تا در دهه اول ماه صفر اجرا شود.

مدیرعامل مؤسسه آوای انتظار نور استان کرمان تصریح کرد: دوره تربیت معلم را در رشته‌های تفسیر و آموزش مفاهیم قرآن برگزار کرده‌ایم، اما در یک سال اخیر به علت کمبود بودجه قادر به برگزاری دوره جدید نبودیم.

وی ادامه داد: همچنین، در سال 96  دو نمایشگاه مذهبی - فرهنگی به نام «مصباح» در  40 غرفه و نمایشگاه «نماز» در 30 غرفه در رشته‌های روان‌شناسی، طب اسلامی، اخلاق و خانواده، بازی‌ها و سرگرمی‌های اسلامی برگزار کرده‌ایم.

عسگرپور افزود: طرحی به‌نام «طرح جامعه قرآنی» را نیز برای کارکنان ادارات برگزار می‌کنیم که در ادارات مختلف، تاکنون سه دوره برگزار شده است. کارمندان در این طرح با هزینه 10 هزارتومان می‌توانند در دوره‌های آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، تجوید 1 و 2 ، مفاهیم، ترتیل  و صوت و لحن شرکت کنند. تاکنون در دادسرا، دادگستری و ... این طرح اجرا شده است و حتی مسابقات قرآن این ادارات را نیز برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل مؤسسه آوای انتظار نور استان کرمان در رابطه با ویژه برنامه‌های ماه محرم این مرکز گفت: قرائت زیارت عاشورا، قرائت قرآن و تفسیر آن و هدیه ثواب قرائت به شهدای کربلا، مراسم سینه‌زنی و عزاداری از جمله برنامه‌های این مؤسسه در دهه دوم ماه محرم است که هر ساله با استقبال روبرو می‌شود.

یادآور می‌شود، مؤسسه آوای انتظار نور استان کرمان از سال 86 فعالیتش را آغاز و از سال 90 مجوز رسمی‌اش را از وزارت ارشاد گرفته است و در کرمان، خیابان گلدشت، مقابل کوچه 21 واقع شده است.

انتهای پیام

captcha