بازخوانی عملیات «ثامن‌الائمه» طی هفته دفاع مقدس در لرستان
کد خبر: 3747731
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

بازخوانی عملیات «ثامن‌الائمه» طی هفته دفاع مقدس در لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از بازخوانی عملیات ثامن‌الائمه با هدف ترویج پیامد‌ها و دستاورد‌های این عملیات طی هفته دفاع مقدس خبرداد.

بازخوانی عملیات ثامن‌الائمه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در لرستان

 حجت‌الله ناصر‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به نقش لرستان در دوران دفاع مقدس و این‌که لرستان به‌عنوان خاکریز دوم دفاع مقدس مطرح بود، گفت: در هفته دفاع مقدس توجه ویژه‌ای به 40 سال ایثار، مقاومت، موفقیت و درخشش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و باید هرچه در توان داریم را در بحث تبلیغ حقایقی که مربوط به آن دوران درخشنده برای نظام است، به‌کار بگیریم.
وی نشست‌های هم‌اندیشی، تحقیقی و پژوهشی با موضوع تأثیرات راهبردی انقلاب اسلامی و ولایت‌مداری را از برنامه‌های ویژه در هفته دفاع مقدس برشمرد.
ناصرپور با اشاره به عملیات ثامن‌الائمه(ع) که در سال 60 به‌وقوع پیوست، تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح استان لرستان به بازخوانی عملیات ثامن‌الائمه(ع) با هدف ترویج پیامد‌ها و دستاورد‌های این عملیات می‌پردازند.
وی با بیان این‌که در 31 شهریور و اولین روز از هفته دفاع مقدس نیرو‌های مسلح و لشکر همیشه پیروز 84 لرستان با انجام رژه، توانمندی‌های صنعت دفاعی را نیز به معرض نمایش می‌گذارند، «نخبگان و سرباز»، «دفاع ملی، جوانان و بصیرت‌افزایی»، «انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی»، «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی»، «شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان» اشاره کرد و اظهار داشت:را از دیگر عناوین روزهای هفته دفاع مقدس ذکر کرد و ادامه داد: در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، به تبیین حماسه عملیات ثامن‌الائمه(ع) و سالروز شکست حصر آبادان، روز هم‌عهدی با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت پرداخته می‌شود.
وی با بیان این‌که در این روز قبور شهدای دفاع مقدس غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام می‌شود، افزود: از ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم آن‌ها، خانواده‌های معظم شهدا و به‌خصوص شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) در این روز تجلیل می‌شود.
ناصرپور با بیان ابن‌که ششمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت» نام‌گذاری شده است، افزود: در این روز به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور آنان در دوران دفاع مقدس، نقش نماز جمعه در دفاع مقدس و تبیین نقش زنان در دفاع مقدس و حفظ و صیانت از خانواده و همچنین روز سلامت و ورزش پرداخته می‌شود.
وی به آخرین روز از هفته دفاع مقدس که با عنوان «فرماندهان، عزت‌مردان و پیشکسوتان» نام‌گذاری شده است اشارهکرد و گفت: این روز، سالروز شهادت «فکوری»، «فلاحی»، «نامجو»، «کلاهدوز» و «جهان‌آرا» است که برنامه نکوداشت این شهدا و پاسداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود.
یادآور می‏‌شود، عملیات ثامن‌الائمه(شکست حصر آبادان) در مهرماه سال 60 به مدت دو روز در شرق رود کارون و آبادان با رمز «نصر من الله و فتح قريب» و با هدف اجرای فرمان امام خمینی مبنی‌‌بر شكست حصر آبادان با تصرف سه پُل كارون و قطع حلقه ارتباطی نيروهای دشمن با يكديگر به اميد گشودن گره كور جنگ و آزادسازی نيروهای خودی از حلقه محاصره عراقی‎ها و توسط سپاه و ارتش اجرا شد تلفات دشمن سه هزار و 800 کشته، اسیر و زخمی بود.

انتهای پیام

captcha