اقامه نماز ظهر عاشورا در ۲۲ نقطه خراسان‌شمالی
کد خبر: 3747750
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

اقامه نماز ظهر عاشورا در ۲۲ نقطه خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌شمالی از برپایی نماز ظهر عاشورا در ۲۲ نقطه از استان خبر داد.

برپایی نماز ظهر عاشورا در 22 نقطه خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رضا احمدی فر، رئیس ستاد اقامه نمازاستان ظهر امروز 26 شهریورماه سال جاری در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به همکاری با دستگاه‌های متولی و استفاده از ظرفیت مردمی نماز ظهر عاشورا در 22 نقطه در استان برپا می‌شود.
وی با اشاره به برپایی نماز ظهر عاشورا در شش نقطه بجنورد، ادامه داد: نماز ظهر عاشورا در بجنورد مقابل مسجد کرمانی، پایین‌تر از دبیرستان ۱۵ خرداد مقابل موکب هیئت حسین جان، در تقاطع خیابان آزادی در مقابل ورزشگاه شهید علیدخت و مقابل مسجد پیامبر اعظم و در صحن و شبستان امامزاده سید عباس(ع) و ضلع شرقی این امامزاده برگزار می‌شود.
احمدی فر با بیان اینکه امکانات لازم برای برپایی نماز ظهر عاشورا همانند موکت و آب و محل مناسب برای برای وضو و مهر فراهم شده است، افزود: تلاش شده تا به برپایی نماز از حالت دولتی و سازمانی فاصله داده و مردم خود به میدان بیایند که خوشبختانه هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر از ظرفیت مردمی استفاده کرده و مردم نیز به خوبی پای کار می‌آیند.
وی با بیان اینکه در همه شهرستان ها و در سطح روستا و شهرعزاداری‌ها باید به نماز ختم شود، گفت: در برپایی نماز ظهر عاشورا از ظرفیت یاوران نمازو ائمه جماعات مستقر در محل استفاده می‌شود.
احمدی‌فر با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی و مداحان باید جوانان را برای توجه بیشتر به نماز ظهر عاشورا توجیه کنند، گفت: با توجه به اینکه در این ایام همه بر سر و سینه برای امام حسین(ع) میزنیم اما در هنگام نماز ظهر عاشورا به آن بی‌توجهی کنیم که قطعا این یک جفا در حق سید الشهدا(ع) است.

captcha