اقتصاد مقاومتی؛ داروی رفع مشکلات اقتصادی کشور
کد خبر: 3747764
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

اقتصاد مقاومتی؛ داروی رفع مشکلات اقتصادی کشور

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: اگر دولتمردان و آحاد مردم جامعه در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی بهتر عمل می‌کردند معضلات اقتصادی کشور کم‌رنگ‌تر از حالت کنونی بود در این راستا امروز داروی رفع مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است.

داروی رفع مشکلات اقتصادی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان روز گذشته در همایش امر به ‌معروف و نهی از منکر اصناف مرکز استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال قبل اوضاع کنونی و مشکلات اقتصادی را پیش‌بینی کردند و در شعارهای سال و در سخنانشان همه مردم و مسئولان را به اقتصاد مقاومتی دعوت کردند.
وی افزود: اگر دولتمردان و آحاد مردم جامعه در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی بهتر عمل می‌کردند معضلات اقتصادی کشور کم‌رنگ‌تر از حالت کنونی آن بود.
یعقوبی با اشاره به مشکلات اخیری که در بازار و اقتصاد کشور رخ‌ داده است، بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر اقتصاد مقاومتی به اقتصاد رفاقتی تبدیل شده و بیشترین ضربه‌ای که بر پیکره اقتصاد کشور وارد می‌شود از سوی خودی‌ها است.
وی عنوان کرد: نباید همه مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم‌ها و توطئه‌های آمریکا مرتبط کرد، بلکه 70 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به سوء مدیریت دولتمردان و بی‌مهری بخش‌های خصوصی و عدم تدبیر درست مردم در زمینه معاملات و خرید و فروش‌ها است.
وی افزود: برخی دولتی‌ها می‌گویند که دولت در سایه در پی ضربه زدن به اقتصاد کشور است، اما باید به آن‌ها گفت که شما که دولت در آفتاب هستید چه هنری برای مدیریت بحران به وجود آمده کرده‌اید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی تأکید کرد: گناه را به گردن این و آن انداختن که هنر نیست بلکه باید همه باهم دست‌به‌دست هم بدهیم تا از این مشکل به‌سلامت عبور کنیم.
وی با اشاره به احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه، افزود: بازاریان باید درک صحیحی از وضعیت اقتصاد کنونی کشور داشته باشند و از فروش یک جای کالاها به افراد معلوم‌الحال که قصد احتکار و ضربه زدن و فلج کردن اقتصاد کشور را دارند، خودداری کنند.
یعقوبی گفت: التهاب کاذب و حرص و ولع مردم برای خریدوفروش و بزرگنمایی مشکلات کشور توسط دشمنان و بیگانگان آسیب‌هایی است که گریبان گیر اقتصاد کشور شده است، از این‌رو باید همه مردم و مسئولان در این وضعیت هوشیارانه عمل کنند.

captcha