انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش؛ مهم‌ترین اقدام اوقاف در حوزه قرآن
کد خبر: 3747771
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش؛ مهم‌ترین اقدام اوقاف در حوزه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان انعقاد تفاهم‌نامه اوقاف با آموزش و پرورش و ارشاد همدان به منظور برگزاری مسابقات قرآن برای دانش‌آموزان زیر 18 سال را از مهمترین اقدامات اوقاف در حوزه قرآن و عترت برشمرد.

انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش؛ مهم‌ترین اقدام اوقاف در حوزه قرآن

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان دوشنبه 26 شهریور در آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم همدان، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سالار و سرور شهیدان اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی مورد توجه قرار گرفتن موضوع انس با قرآن است.
وی با بیان اینکه در لحظه‌های شادی و نشاط باید قرآن را باخود همراه کنیم، افزود: باید مشکلات خود را به قرآن عرضه و گره‌ها را با قرآن باز کنیم.
کاروند انعقاد تفاهم‌نامه اوقاف با آموزش و پرورش و ارشاد همدان به منظور برگزاری مسابقات قرآن برای دانش‌آموزان زیر 18 سال و جزءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان در سراسر استان به صورت متمرکز در مرکز شهر را از مهمترین اقدامات اوقاف در حوزه قرآن و عترت برشمرد.
وی بالاترین مرحله را عمل کردن به پیام‌های قرآن دانست و یادآور شد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی صرفا یادگیری نیست بلکه قرآن باید در تمام زندگی جاری باشد و فقط مختص به محافل حفظ و قرائت نباشد.
وی با تأکید بر اینکه باید رشد عقلی و فهمی خود را از قرآن کریم خواستار باشیم، عنوان کرد: شهید مرتضی مطهری، بزرگترین معارف را از قرآن دریافت و همچنین بوعلی‌سینا با آن همه تبحر در فن، برای دریافت علم و فهم به قرآن مراجعه می‌کرد ضمن اینکه بوی قرآن را از اشعار حافظ نیز می‌توان دریافت کرد.
انتهای پیام

 

captcha