برگزاری نماز ظهر عاشورا در میدان امام خمینی(ره) همدان
کد خبر: 3747779
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

برگزاری نماز ظهر عاشورا در میدان امام خمینی(ره) همدان

گروه اجتماعی- مدیر ستاد اقامه نماز استان خبر داد: نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان در میدان امام خمینی(ره) به صورت نمادین و در تمام حسینیه‌ها و مساجد با شکوه هرچه بیشتر برگزار خواهد شد.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در میدان امام

به گزارش ایکنا  از همدان حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان امروز 27 شهریور در جلسه تمهید مقدمات برگزاری نماز ظهر عاشورا اظهار کرد: هدف امام حسین(ع) ازقیام جلوگیری از انحراف مردم از دین و اصلاح امت پیامبر بود.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر توسط قیام امام حسین (ع) در جامعه زنده شده است و تا امروز نیز باقی مانده و ماندگار است.
حسنی حلم با بیان اینکه دعوت به اقامه نماز امر به معروف است عنوان کرد: این نماز است که جامعه را به حرکت در آورده و در مسیر رشد قرار می دهد، امروزه عزاداری ها باید برگرفته از پیام های عاشورا باشد دشمن با انتشار پیام عاشورا مبارزه می‌کند و این وظیفه ماست که ما پیامهای واقعه عاشورا را به دنیا معرفی کنیم.
مدیر ستاد اقامه نماز با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید راه نماز است، عنوان کرد: باید آفتهای مداحی ها شناسایی شده و به اصلاح آن پرداخت.
حسنی حلم در این نشست که با حضور نمایندگانی از ادارات مختلف برگزار شد گفت: امسال همچون سنوات گذشته نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان در میدان امام خمینی(ره) به صورت نمادین ودر تمام حسینیه ها ومساجدبا شکوه هرچه بیشتر برگزار خواهد شد.
حسنی حلم با بیان اینکه در چند سال گذشته فرهنگ سازی خوبی برای این کار انجام شده گفت بحمد الله امروز در اکثر روستاها وشهرهای کشور عزاداران هنگام ظهرشرعی نمازعاشورا را بصورت جماعت اقامه میکنند.
انتهای پیام

captcha