جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس باغ موزه انقلاب اسلامی اعلام شد
کد خبر: 3747795
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس باغ موزه انقلاب اسلامی اعلام شد

گروه جهاد و حماسه ــ مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طی نشست خبری به اعلام جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت.

جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعلام شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز دوشنبه 26 شهریورماه در ساختمان شهدای باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس، برگزار شد.

جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار کرد: در سال 97 به پیشنهاد و مصوب هیئت مدیره موزه انقلاب اسلامی تعداد تعطیلات از 17 روز به 7 روز کاهش یافت. ما شعارمان این است که برای تعطیلات و ایام فراغت مردم برنامه داشته باشیم. همچنین در هفته دفاع مقدس ساعت کار باغ موزه از 9 صبح تا ساعت 21 خواهد بود و قیمت بلیط آن هم نیم‌بهاست.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس مراسم عطرافشانی در سراسر کشور برگزار خواهد شد. همچنین در این هفته کتابخانه دیجیتال موزه با بیش از یک هزار عنوان کتاب دیجیتال رونمایی خواهد شد و مخاطبان از سراسر کشور و جهان می‌توانند از کتب آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس 10عنوان کتاب تازه نشر انتشارات موزه رونمایی می‌شود.همچنین روز چهارم مهرماه شاهد رونمایی از سردیس مرضیه دباغ خواهیم بود.

وی بیان کرد: روز چهارم مهرماه روز جهانی صلح است که به همین مناسبت برنامه‌ ویژه‌ای برگزار خواهد شد. همچنین مراسم شعر افلاکیان با حضور شاعران پیشکسوت و جوان روز هفتم مهرماه برگزار می‌شود که در این روز انجمن شعر شاعران دفاع مقدس کار خود را آغاز خواهد کرد و به زودی انجمن نویسندگان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود.

جعفری اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس تحریریه و گروه تلویزیونی سرو(تحریریه پرتال جامع موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس) افتتاح خواهد شد. همچنین افتتاح میدان سلام در ورودیه باغ موزه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی افزود: افتتاح مجموعه زیپ‌لاین، اجرای شش برنامه سروستان با حضور فرماندهان در جوار شهدای گمنام پردیس سوسنگرد، اجرای مراسم‌های آئینی و تعزیه‌خوانی در دهه دوم و سوم محرم، انتشار اولین شماره نشریه فرهنگی، هنری سرو از جمله برنامه‌های باغ موزه در هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: سه نمایشگاه در گالری فکه تا پایان مهر برگزار می‌شود که مربوط به عکس‌های دوران جنگ با مشارکت خبرگزاری ایکنا، عکس‌های عاشورایی منتخب عکاسان شاخص و نمایشگاه آثار خوشنویسان معاصر به همت انجمن خوشنویسان است.

وی بیان کرد: کرسی‌های روایتگری با حضور فرماندهان ارشد صلح، نقد و بررسی فیلم‌های انقلاب و دفاع مقدس، اجرای برنامه 40 سال هنر و ادبیات انقلاب با حضور نخبگان، نقد کتاب در سه‌شنبه‌های کتاب از دیگر برنامه‌های باغ موزه در هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

جعفری اظهار کرد: برنامه‌های سازمان هنری و سینمایی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شامل رونمایی از کتاب فرهنگ جامع سینمای دفاع مقدس به کوشش دکتر جلیل عرفان‌منش، رونمایی از جلد پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس(از سال 1385 تا سال 1395) به کوشش مهدی حامد‌ سقایان، رونمایی از مجموعه کتاب‌های چشمه و چراغ(عکس‌های والدین شهدای استان گیلان و شهرستان دماوند) است.

وی ادامه داد: مستند عاشقانه حضور هنرمندان شاخص عرصه هنر مقاومت در مناطق عملیاتی کشور، مستند شهید گمنام، هفت قسمت از برنامه چهل شاهد از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد. همچنین فراخوان سه جشنواره رسام، فانوس و مدافعان حرم در هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود.

مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پاسخ به خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای ویژه شهدای دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است، گفت: به صورت اختصاصی برنامه ویژه‌ای تدارک دیده نشده است اما در طول سال تفاهم‌نامه‌های مختلفی ویژه برنامه‌های قرآنی با دستگاه‌های مختلف قرآنی منعقد می‌شود.

وی بیان کرد: سریال شهید صیاد شیرازی در 30 قسمت با مشارکت سازمان صداوسیما تولید خواهد شد. کارگردان این سریال هنوز مشخص نیست و تهیه کننده‌گی آن برعهده محمدرضا شفیعی و نویسنده آن برعهده توحیدی است.

جعفری اظهار کرد: فیلم سینمایی شهید باقری نوشته مسعود نقاش‌زاده در حال نهایی شدن بوده که صحبت‌های اولیه با حسین حقیقی به عنوان کارگردان انجام شده است که امیدواریم تا پایان سال پیش‌تولید آن را آغاز کنیم.

وی افزود: فیلم سینمایی هشتگرا نوشته ارس‌پور هنوز به پیش‌تولید نرسیده است. مجموعه طنز دفاع مقدس انمیشین «خاکریزهای نمکی» در قالب لوح فشرده تهیه و تولید شده که در هفته مقدس به تعداد کثیری پخش خواهد شد.

مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: امیدواریم در سال 98 پروژه سمفونیک که قبلا اجرا شده را با مفهومی دیگر اجرا کنیم. همچنین در تابستان امسال یکصد تئاتر خیابانی در باغ موزه اجرا شد که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و در طول سال هم قرار است این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در پنج ماه اول سال 97 نزدیک به سه هزار و 191 گردشگر خارجی از باغ موزه بازدید کردند. برای تسهیلات بیشتر به گردشگران خارجی شورای راهبری گردشگری ایجاد شده و قرار است مؤسسه گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را راه‌اندازی کنیم. همچنین امسال نسبت به سال گذشته بیش از 85 درصد شاهد رشد گردشگران خارجی بودیم که از این میان نزدیک به 80 درصد آن بازدیدکننده فردی بود.

جعفری با اشاره به حمایت از پایان‌نامه‌ها و رسالات دانشجویی گفت: برای مقطع ارشد 4 میلیون تومان و برای مقطع دکترا شش میلیون تومان از پایان‌نامه‌ها و رسالات حمایت می‌کنیم. تا کنون مقدمات چاپ بیش از 20 رساله و پایان‌نامه فراهم شده و بالغ بر 50 درخواست جدید مصوب شده است. همچنین در کنار دانشجویان مشاور رایگان هم قرار می‌دهیم.

وی افزود: قرار است تا سال 1404 در هر استان یک موزه را داشته باشیم. هم‌اکنون در تهران 18 موزه با موضوع دفاع مقدس، مقاومت و انقلاب اسلامی وجود دارد و به منظور هماهنگی میان موزه‌ها شورای هماهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان تاکید کرد: مقدمات شکل‌گیری اتحادیه موزه‌های مقاومت جهانی درحال انجام بوده و در این رابطه با چند کشور سوریه، لبنان، عراق و افغانستان صحبت شده است و کشورهایی مثل بوسنی و ویتنام هم اعلام آمادگی کرده‌اند. تا پایان سال اولین نشست هیئت مؤسس اتحادیه بین‌المللی موزه‌های مقاومت راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha