سومین اجتماع «حماسه حسینی؛ قیام خمینی» برگزار می‎شود
کد خبر: 3747811
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

سومین اجتماع «حماسه حسینی؛ قیام خمینی» برگزار می‎شود

گروه اجتماعی ــ دبیر سومین اجتماع بزرگ حماسه حسینی قیام خمینی از برگزاری این مراسم در 12 عاشورای امسال در میدان روح الله قم خبرداد.

سومین اجتماع بزرگ حماسه حسینی قیام خمینی برگزار می‎شودبه گزارش ایکنا از قم، سید یحیی سرکشیکیان امروز 26 شهریورماه در جمع اصحاب رسانه استان قم گفت: امام راحل تاکید بسیاری بر زنده نگاه داشتن 15 خرداد یا همان 12محرم سال 42 داشتند و این روز نیز سرآغاز حرکت بزرگ ملت ایران شد.
وی افزود: اجتماع حماسه حسینی قیام خمینی امسال برای سومین سال در میدان روح الله برگزار می‌شود، هدف از این اجتماع بزرگداشت قیام مردم در روز پانزدهم خرداد سال 1342 مصادف با دوازدهم محرم است.
دبیر اجرایی این همایش بیان کرد: اگر اجتماع‌هایی همچون حماسه حسینی قیام خمینی برگزار نشود، در خصوص بزرگداشت انقلاب کم کاری صورت گرفته است و شاهد حضور اقشار مختلف در اجتماع حماسه حسینی قیام خمینی هستیم.
وی گفت: این برنامه به شکل مردمی و بدون حاکمیت نهادها و دستگاه های حاکمیتی وبا همکاری مردم و هیئات مردمی و دستگاه های خدمت رسانی استان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این برنامه به دنبال احیای تفکر عاشورایی و پیوند آن با قیام و مبانی انقلاب و قیام امام راحل است؛ این انقلاب نیز از عاشورا سرچشمه گرفت و ما نیز سعی داریم این برنامه را با همین ظرفیت برگزار کنیم.
سرکشیکیان با ذکر این مطلب که در سال‌های گذشته مراسم حماسه حسینی قیام خمینی از عصر تا هنگام غروب برگزار می‌شد، بیان کرد: امسال این برنامه پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد و هیأت‌های مذهبی از میدان شهدا و سه راه ناشران برای شرکت در همایش وارد میدان روح الله می‌شوند.
دبیر همایش حماسه حسینی قیام خمینی افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین نظری منفرد سخنران و علی انسانی، نریمان پناهی، سید رضا تحویلدار مداحان این برنامه هستند، برنامه تا ساعت 22 به اتمام خواهد رسید و شرکت کنندگان پس از پایان مراسم، مهمان سفره اهل‌بیت(ع) هستند و وسیله برگشت هم فراهم است.
انتهای پیام

captcha