مشارکت ۱۷۵ هزار دانش‌آموز لرستانی در فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3747814
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
حیدروند خبرداد:

مشارکت ۱۷۵ هزار دانش‌آموز لرستانی در فعالیت‌های قرآنی

گزوه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با اشاره به حضور فعال دانش‌آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل، اظهارکرد: ۱۷۵ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و طرح‌های قرآنی شرکت کردند.

مشارکت ۱۷۵ هزار دانش‌آموز لرستانی در فعالیت‌های قرآنی

به گزارش ایکنا از لرستان، عیسی حیدروند، رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، امروز دوشنبه، ۲۶ شهریور در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان استانی و کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، اظهارکرد: مسیر دانش‌آموزان قرآنی مسیر اولیا و صلحا است.
وی با اشاره به روند برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، تصریح کرد: مسابقات قرآن آموزش و پرورش در چهار سطح آموزشگاهی، شهر‌ستانی استانی کشوری برگزار می‌شود.
حیدروند با اشاره به این‌که مسابقات قرآن آموزش و پرورش در ۱۴ رشته ویژه آقایان و ۱۲ رشته ویژه بانوان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در مرحله آموزشگاهی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت ۶۸ هزار دانش‌آموز شرکت داشتند.
وی با ذکر این مطلب که راه‌یافتگان به مرحله شهرستانی در مرحله قطبی شرکت کرده و سرانجام ‌۸۵۰ دانش‌آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند، تصریح کرد: ۷۴ دانش‌آموز لرستانی موفق به حضور در مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شدند.
رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، با اشاره به این‌که در مسابقات امسال نسبت به سال گذشته دو رتبه کشوری بیشتری کسب شد، اظهارکرد: سطح رقابت‌ها به حدی سنگین و فشرده است که دانش‌آموز ما در احکام دختران نمره ۹۳ گرفت ولی با این وجود رتبه دهم شد.
وی به کسب رتبه برتر رشته قرائت فرهنگیان در کشور توسط مهتاب عیدی از لرستان اشاره کرد و گفت: ذکر این نکته ضروری است که در این مسابقات بازنده‌ای وجود ندارد.
حیدروند با ذکر این مطلب که در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن فرهنگیان که در ۸ رشته برگزار شد ۹ هزار شرکت کردند که ۱۹۲ نفر به مرحله استانی راه یافت و پس از در مرحله استانی نیز ۸ نفر به مسابقات کشوری اعزام شدند.

شرکت ۳۵ هزار دانش‌آموز لرستانی در مسابقه «درس‌هایی از قرآن»
رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که علاوه‌بر مسابقات قرآن، طرح امام‌شناسی از مقطع اول ابتدایی تا مقطع پیش‌دانشگاهی و طرح ملی حفظ نور که تاکید آن امسال بر حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم است برگزار می‌شوند، تصریح کرد: در سال‌جاری ۳۵ هزار دانش‌آموز در مسابقه درس‌هایی از قرآن شرکت کردند این در حالی‌است که در محموع ۱۷۵ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و طرح‌های قرآنی اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، شرکت کردند.

انتهای پیام

captcha