آموزش ۳۵ قرآن‌آموز در خانه «معراج» بناب
کد خبر: 3747837
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

آموزش ۳۵ قرآن‌آموز در خانه «معراج» بناب

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن معراج بناب، با بیان اینکه ۳۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می‌شوند.

 آموزش 35 قرآن آموز در خانه «معراج» بناب

اکرم جنگی، مدیر خانه قرآن معراج بناب در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 35 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن قلمداد می شوند.
وی افزود: شناخت پیدا کردن به عظمت کلام خدا و ایمان به آن و این‌که از چه مقام با عظمتی صادر شده و دربردارنده تمام برنامه‌های سعادت دنیا و آخرت است که به دنبال این اعتقادات تعبد و ایمان به غیب و ... حاصل می‌شود که بدون شناخت قرآن ممکن نیست که در آیات قرآن کریم به آن توجه ویژه‌ای شده است.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال و نوجوان در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
جنگی، ضمن بازگو نمودن هدف هر مسلمان از قرائت قرآن ادامه داد: هدف هر مسلمان از قرائت قرآن بايد رسيدن به سطح عميق‌تری از شناخت و معرفت باشد، خواندن قرآن بايد مقدمه يک حركت مبارک و مؤثری باشد كه به ساخته شدن انسان كامل بينجامد.
مدیر خانه قرآن معراج بناب از مقدمات لازم برای استفاده بهینه از نفاهیم قرآن گفت و یادآور شد: برای استفاده بهینه از مفاهیم و معارف قرآن شریف، مقدماتی لازم است که بعضی جنبه اعتقادی و برخی بعد اخلاقی و دسته‌ای نیز ابعاد عملی و فکری و ... دارند و هر اندازه انسان بتواند با این مقدمات آشنا شود و به آن‌ها عمل کند، بدیهی است که بهره‌مندی او از قرآن بیش‌تر می‌شود.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: قرآن را با صورت نيكو زينت دهيد كه صوت نيكو بر زيبايى قرآن مى افزايد.
جنگی تفسیر قرآن را در آگاهی حقایق فراتر از این جهان ضروری دانست و تاکید کرد: در قرآن كريم، علاوه بر آياتی كه به امور جهان مشهود می‌پردازد، آياتی وجود دارد كه از حقايق ماورای اين جهان سخن می‌گويد. اين آيات، حقايق فراتر از اين جهان را در قالب الفاظی كه برای تفهيم و تفاهم امور اين جهان وضع شده‌اند، ارايه می‌كند و اين امر سبب می‌شود كه فهم مقصود خداوند از آن آيات، برای همگان ميسّر نباشد و برای پی بردن به آن، تلاش فكری ويژه، همانند تفسير ضرورت يافته است.

انتهای پیام

captcha