هویت فرهنگ اصیل عزاداری محرم تبیین و حفظ شود
کد خبر: 3747846
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
فرماندار آستارا:

هویت فرهنگ اصیل عزاداری محرم تبیین و حفظ شود

گروه اجتماعی - رنجکش گفت: متاسفانه امروز در بخش هایی از عزاداری های محرم شاهد نفوذ خرافات و برخی روش ها در این آیین ها هستیم که باید تلاش شود ضمن خرافه زدایی، هویت فرهنگ اصیل عزاداری به خوبی تبیین و حفظ گردد.

هویت فرهنگ اصیل عزاداری محرم تبیین و حفظ شود

به گزارش ایکنا از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا امروز، 26 شهریور در هفتمین جلسه ستاد اربعین حسینی و هماهنگی برگزاری آیین های سوگواری محرم، اظهار کرد: آنچه موجب زنده نگه داشتن قیام عاشورا و درس آموزی از این حرکت بزرگ حضرت سیدالشهداء(ع) می شود، درک صحیح این واقعه و انتقال صحیح آن است.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز در بخش هایی از عزاداری های محرم شاهد نفوذ خرافات و برخی روش ها در این آیین ها هستیم که باید تلاش شود ضمن خرافه زدایی، هویت فرهنگ اصیل عزاداری به خوبی تبیین و حفظ گردد.

این مقام مسئول یادآور شد: شهرستان بندر آستارا با توجه به جایگاه و موقعیت خاص مرزی آن می‌تواند در انتقال این فرهنگ بسیار حائز اهمیت باشد که در این میان نقش دستگاه‌های تبلیغی به ویژه رسانه ملی بسیار مهم است و انتظار داریم فرهنگ و آداب عزاداری های مردم این شهرستان به خوبی منعکس شود.

رنجکش عنوان کرد: در انتقال ارزش های دینی و مذهبی همه مسئول هستیم و اگر کوتاهی هایی انجام گیرد، موجب زیان به باور و اعتقادات مردم می شود و جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

فرماندار آستارا اضافه کرد: در این گونه حرکت های مردمی، مردم محوری باید اساس کار باشد و تلاش ما برای احیای ارزش های اصیل و فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی امام حسین(ع) را شخصیتی فراگیر و الگو برای تمام آزادمردان دنیا دانست و افزود: ایشان در کنار گفتار مرد عمل بود و خود را فدای اعتقادات و ارزش‌های دینی کرد و الگوی بشریت شد لذا تمام عزاداری ها باید در شان و منزلت این چنین شخصیتی باشد و نباید هیچ کوتاهی در این زمینه انجام شود.

رنجکش، با اشاره به اجرای طرح پیاده روی جهانی اربعین، اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به تجربه خوبی که در پذیرایی از زائرین خارجی در آستارا در سال قبل داشته‌ایم، امسال نیز تمهیدات خوبی تدارک دیده شده است و همه باید در این حرکت بزرگ در این شهر مرزی همراهی کنند.

وی متذکر شد: نگاه به این حرکت جهانی بسیار مهم است، زیرا در آمیخته با اقتدار و امنیت و سیاست کلان کشورمان است و هر کسی در هر گوشه ای از این سرزمین با مسئولیتی که دارد باید در اجرای آن کمک کند.

انتهای پیام

captcha