وظایف منتظران را با نگاه عاشورایی بیان کنیم
کد خبر: 3747852
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

وظایف منتظران را با نگاه عاشورایی بیان کنیم

گروه فرهنگی ـ مدرس جامعةالمصطفی(ص) با تأکید براین‌که زیبایی ظهور باید برای مردم تبیین شود، اظهار کرد: وظایف منتظران را با نگاه عاشورایی بیان کنیم ، یعنی بدانیم چه کارهایی انجام دهیم که مانند مردم کوفه در زمان سیدالشهدا(ع) نباشیم که امام عصر خود را تنها گذاشتند و ایشان را به شهادت رساندند.

زیبایی‌های ظهور برای مردم تبیین شود

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله مجتبی عزیزی، مدرس جامعة‌المصطفی(ص) و حوزه علمیه قم امروز، 26 شهریور در کارگاه بصیرت‌افزایی با موضوع « تکالیف منتظران در قبال موعود موجود با نگاهی به نهضت عاشورا» در دانشگاه لرستان، اظهار کرد: مهمترین وظیفه منتظران معرفت به امام است.
وی مراتب معرفت را عام و خاص و معرفت خاص را مشتمل بر بخش‌های کمال زا و غیر کمال‌زا دانست و افزود: مهمترین ثمره معرفت، حیات قلب و حرکت بسمت ظهور خواهد بود و مهمترین نیاز حاکمیت توحید حیات قلوب است.
این مدرس جامعة‌المصطفی و حوزه علمیه قم اضافه کرد: ما در آستانه ظهور هستیم و به یاری خداوند ظهور حضرت حجت(عج) بسیار نزدیک خواهد بود، هیچ‌گاه زمان ظهور را دور ندانید و چنان‌چه از منزل خارج می‌شوید امیدوار باشید وقتی برمی‌گردید ظهور اتفاق افتاده باشد.
عزیزی با تأکید براین‌که زیبایی ظهور باید برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: زیبایی ظهور امام عصر(عج) این نیست که صلابت حضرت منجی در برابر دشمنان را رد کنیم چرا که رهبر جامعه باید قاطع باشد.
وی گفت: در این کارگاه تصمیم براین بوده تا وظایف منتظران را با نگاه عاشورایی بیان کنیم ، یعنی بدانیم چه کارهایی انجام دهیم که مانند مردم کوفه در زمان سیدالشهدا(ع) نباشیم که امام عصر خود را تنها گذاشتند و ایشان را به شهادت رساندند.

شیعه تنها مکتبی است که با نگاه به آن می‌توان آینده را طراحی کرد
این مدرس جامعه‌‌ المصطفی و حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که باید یاری کننده امام حاضر عصرمان باشیم و در طیف طرفدارانشان باشیم و در مسیر ظهور حرکت کنیم نه این‌که مانع برایشان ایجاد کنیم،  خطاب به دانشجویان حاضر در کارگاه گفت: هرکدام از شما به‌عنوان نیروهای نخبه دانشگاهی و حوزوی پیرو نیستید بلکه راهبر هستید و باید بر جامعه پیرامون خود تاثیرگذار باشید.
وی با بیان این‌که تفاوت نگاه شیعه امام حسین(ع) و مکتب غیر شیعه در این است که نگاه شیعه به آینده،با ملاحظه گذشته است، افزود: مکتب شیعه تنها مکتبی است که ظرفیت بسیار زیادی دارد که با نگاه به آن می‌توان آینده را طراحی کرد و آن ظرفیت بسیار عظیم کربلا و واقعه عاشوراست.
این مدرس جامعه‌‌ المصطفی و حوزه علمیه قم یکی‌از اهداف قیام عاشورا را خود ظهور عنوان کرد و یادآور شد: قیام حسین(ع) سند راهبردی قیام امام زمان (عج) است.

انتهای پیام

captcha