زندگی قهرمان جانباز جهان بر روی صحنه می‌رود
کد خبر: 3747884
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

زندگی قهرمان جانباز جهان بر روی صحنه می‌رود

گروه فرهنگی ـ کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از به تصویر کشیده شدن زندگی قهرمان جانباز جهان و المپیک در قالب یک نمایش خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، اصغر گروسی، کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس امروز، 26 شهریورماه با اعلام این خبر گفت: نمایش «من بهمنم» به زندگی قهرمان جانباز جهان و پاراالمپیک بهمن گلبارنژاد اختصاص دارد.
وی افزود: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی بنده و با بازی علیرضا داننده فرد در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نوشته و تولید شده است.
کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: بهمن گلبارنژاد قهرمان جهان و پاراالمپیک از جانبازان دفاع مقدس بود که در طول بازی‌های پاراالمپیک ریودوژانیرو جان به جان آفرین تسلیم کرد.
وی گفت: این اثر در اصل برای اجرای صحنه‌ای نوشته شده و متن نمایش‌نامه صحنه‌ای آن موجود است اما در این مقطع به اثری خیابانی با مدت زمان 20 دقیقه تبدیل شد تا همه فهم‌تر شده و جذابیت‌های کار افزایش یابد.
گروسی اظهار كرد: مرحوم گلبارنژاد در همه عمر خویش یک ورزشکار و قهرمان و اهل مبارزه بوده است. وی کشتی‌گیر بود و در دفاع مقدس پای خویش را از دست داد اما خسته نشد و سراغ وزنه‌برداری رفت.
وی ادامه داد: مرحوم گلبارنژاد در وزنه‌برداری 12 مدال طلا کسب کرد اما به علت آسیب دیدگی از ناحیه کتف به وی اعلام شد که باید ورزش را کنار بگذاردو ورزش را برای وی قدغن کردند.
کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: این قهرمان خستگی‌ناپذیر از پا ننشست به سمت دوچرخه سواری رفت و به تیم ملی راه یافت. در حین پاراالمپیک لندن همسرش را به علت ابتلا به سرطان از دست داد.
وی بیان كرد: برای گلبارنژاد این مسئله نیز پایان راه نبود بلکه او زندگی شخصی‌اش را نیز از اول شروع کرد و سرانجام در زمین مسابقه و در حین پاراالمپیک دعوت حق را لبیک گفت تا نامش در این عرصه جاودانه شود.
گروسی گفت: چنین فردی با این درجه از سختکوشی و مبارزه دائم با زندگی پر فراز و نشیبی که وجوه دراماتیک قابل تاملی دارد می‌تواند موضوع یک آفرینش هنری قرار گیرد.
وی در پایان اظهار كرد: این اثر برای شرکت در جشنواره ملی تئاتر مقاومت تولید شده و ان‌شاءالله علاوه بر این جشنواره اجرای عمومی نیز خواهد داشت. امیدواریم این فرصت برای کار هنری پیرامون زندگی سایر دلاوران عرصه ایثار و مفاخر فارس نیز فراهم شود.
انتهای پیام

captcha