ویژه برنامه‌های ماه محرم در مؤسسه آل‌کسا
کد خبر: 3747887
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

ویژه برنامه‌های ماه محرم در مؤسسه آل‌کسا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر عامل مؤسسه آل‌کسا استان آذربایجان غربی گفت: پخت آش نذری در روز اربعین، قرائت زیارت عاشورا و برگزاری محفل انس با قرآن در دهه دوم محرم از جمله ویژه برنامه‌های این مرکز قرآنی است.

نفیسه همتی، مدیر عامل مؤسسه آل‌کسا استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با  ایکنا؛ بیان کرد: برگزاری کلاس‌های قرآنی نظیر حفظ قرآن، تفسیر، روخوانی و روانخوانی و یک دوره تربیت مربی در رشته روخوانی و روانخوانی از جمله برنامه‌های این مؤسسه است.

وی ادامه داد: مؤسسه ما مشکلاتی از قبیل نبود مکان مناسب برای برگزاری کلاس‌ها، کمبود مربی و کمبود بودجه دارد. لذا در طول سال کلاس‌هایمان را در حسینیه محل و تابستان‌ها نیز در مدارس برگزار می‌کنیم که این نیز مشکلات خاص خود را دارد.

همتی با اشاره به رایگان بودن کلاس‌های مؤسسه تصریح کرد: بنده به همراه دو مربی دیگر در طول تابستان برای برگزاری کلاس‌ها در مؤسسه فعالیت می‌کنیم که در زمان آغاز سال تحصیلی، دو مربی مؤسسه مشغول کلاس‌های خود در مدارس می‌شوند و از آنجایی که کلاس‌هایمان رایگان برگزار می‌شود، بودجه کافی برای پذیرش مربی برایمان باقی نمی‌ماند، لذا در طول سال تحصیلی به تنهایی هم کار مدیریت و هم کار برگزاری کلاس‌های مرکز را برعهده دارم.

مدیر عامل مؤسسه آل‌کسا اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های حفظ و تربیت حافظ از جمله فعالیت‌ها موفق ماست. روال کلاس حفظ ما در این مرکز به گونه‌ای است که اول جزء سی و بعد از جزء یک تا جزء پنج را به قرآن‌آموزان آموزش داده‌ایم و قصد داریم تا آموزش حفظ کل قرآن پیش برویم.

وی در رابطه با ویژه برنامه‌های مؤسسه در ماه محرم گفت: پخت آش نذری در روز اربعین، قرائت زیارت عاشورا در همه جلسات و کلاس‌هایی که در این دو ماه محرم و صفر در مؤسسه برگزار می‌شود و برگزاری محفل انس با قرآن در دهه دوم محرم از جمله برنامه‌های این مرکز قرآنی است.

یادآور می‌شود، مؤسسه آل‌کسا استان آذربایجان غربی مجوز خود را از سال 90 از سازمان تبلیغات اسلامی گرفته و در شهرستان نقده واقع است.

انتهای پیام

captcha