مشكل اصلی كشور در موضوع فرهنگی است
کد خبر: 3747915
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
اسماعیلی:

مشكل اصلی كشور در موضوع فرهنگی است

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی معتقد است كه مشکل اصلی ما، نه موضوع اقتصادی، بلکه موضوع فرهنگی است.

به گزارش ایكنا از فارس، داریوش اسماعیلی، نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی امروز، 26 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی مسئولان آموزش و پرورش فارس با مجمع نمایندگان این استان با بیان اینکه مشکل اصلی ما، نه موضوع اقتصادی، بلکه موضوع فرهنگی است، گفت: رسیدگی به مشکلات کشور، به‌ویژه آن بخشی که مبانی آن از حوزه آموزش و پرورش شروع می‌شود باید در اولویت کشور قرار گیرد.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، گفت: بر این باوریم که مسائل معیشتی مردم راه حل مناسب خواهد داشت، مشروط به اینکه مجموعه حاکمیت به درک و فهم و راه حل مشترکی برای حل مسائل موجود دست یابد.
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: در دوران دفاع مقدس نیز همه امکانات ما به سمت جنگ بود و با وجود این، به دلیل تفاهم مشترک در این زمینه از سوی همه مسئولان با کمترین مشکلات روبه‌رو بودیم.
وی با تأكید بر اینكه حرکت جمهوری اسلامی به سمت قله است و این موقعیت نیز با همت همه مسئولان قابل عبور است، گفت: ما نگران آینده هستیم، چرا که مبادا مجموعه آموزش و پرورش به سمتی حرکت کند که در سال‌های آینده افرادی مسئولیت جامعه را برعهده بگیرند که احتمالاً از قشر بی درد جامعه بوده و درد جامعه را لمس نکرده باشند.
اسماعیلی در پایان با هشدار به اینکه توسعه مدارس خصوصی موجب توسعه حاکمیت پول در مجموعه آموزش و پرورش می‌شود، گفت: این مسئله باعث می‌شود تا استعدادهای خوبی که در گوشه و کنار کشور وجود دارد و پایه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی بوده‌اند از گردانه خارج شوند و این خطرناک‌ترین خطری است که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند و امید است با همفکری هم بتوانیم در این زمینه اقدامی مناسب انجام داده و زمینه توسعه آموزش و پرورش فارس را فراهم كنیم.
انتهای پیام

captcha