حذف عاشورا از اسلام، چیزی جز پوسته خالی برجای نمی‌گذارد
کد خبر: 3747925
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

حذف عاشورا از اسلام، چیزی جز پوسته خالی برجای نمی‌گذارد

گروه معارف ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بابیان اینکه امروز نام امام‌حسین(ع) دنیا را تسخیر کرده‌است، گفت: اگر نهضت و قیام عاشورا از اسلام حذف شود، فقط یک پوسته خالی باقی خواهدماند.

حذف عاشورا از اسلام، چیزی جز پوسته خالی برجای نمی‌گذارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی عصر امروز در تجمع عظیم سینه‌زنی خیابانی که همزمان با هفتم محرم ماه در میدان انقلاب ارومیه برگزار شد، بیان کرد: امام‌حسین(ع) در آسمان‌ها باعظمت‌تر از زمین بوده و اهل آسمان او را بهتر می‌شناسند و به مقام او آگاه هستند.

وی ادامه داد: در سمت راست عرش خداوند متعال نوشته‌شده که امام‌حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، هدایت‌یافتگان نیز به او نیاز دارند و آنانی که در مسیر حق حرکت می‌کنند، امام‌حسین(ع) چراغ هدایت آنان است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: مسیر هدایت هرچقدر هم وسیع باشد، اگر روشن نباشد و کسی راه هدایت را نشان دهد، کسانی که در آن راه هستند نیز منحرف خواهند شد.

وی یادآور شد: امام‌حسین(ع) برای آنان که گم شده‌اند و در حال غرق‌شدن هستند نیز کشتی نجات بوده و این نشان می‌دهد که همه از خوب و بد به ایشان نیاز دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: اگر امام‌حسین(ع) را از جامعه حذف کنیم، چیزی از دین اسلام باقی نمی‌ماند و بنا به فرموده امام راحل که محرم و صفر، اسلام را زنده نگه‌داشته‌است، اگر این واقعه از اسلام حذف شود، دیگر از اسلام فقط یک پوسته خالی باقی می‌ماند.

وی باتاکید بر اینکه نهضت و قیام امام‌حسین(ع) برای حفظ دین بود، تصریح کرد: تدبیر خداوند متعال نیز بر این بوده تا نام امام‌حسین(ع) دنیا را تسخیر کند و اکنون مشاهده می‌کنیم هیچ اجتماعی همچون پیاده‌روی اربعین حسینی نمی‌توان در سراسر دنیا یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: سالانه میلیون‌ها انسان آزاده از سراسر جهان در کنار مزار امام‌حسین(ع) گرد هم جمع می‌شوند و تمام ادیان و مذاهب جهان اگر میلیاردها هزینه کنند، نمی‌توانند این میزان افراد را با این عشق دور هم جمع کنند.

وی اظهار کرد: روایات نبی‌مکرم‌اسلام حاکی از این است که در آخرالزمان امام‌زمان(عج) را اهل دنیا به وسیله امام‌حسین(ع) خواهند شناخت و همه خواهند گفت این شخص، فرزند همان آزاده‌ای است که جان خود را فدا کرد تا مردم را از ذلالت نجات دهد و به راه راست هدایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: در ایام محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا، سراسر ایران عزادار امام‌حسین(ع) هستند و در هیچ جای جهان چنین مساله ای مشاهده نمی‌شود و همه در این روز مهمان امام‌حسین(ع) هستند.

انتهای پیام

captcha