پیوند با مکاتب توحیدی تنها راه نجات بشر است
کد خبر: 3747930
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
نماینده ولی فقیه در گیلان:

پیوند با مکاتب توحیدی تنها راه نجات بشر است

گروه اجتماعی- آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه بهترین آموزه‌های بشری را باید در کتاب خدا و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) پیدا کرد، گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که تنها راه نجات بشر پیوند با مکاتب توحیدی به ‌ویژه مکتب اسلام است.

پیوند با مکاتب توحیدی تنها راه نجات بشر است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان شامگاه گذشته،25 شهریور در بیست ویکمین سالگرد امام جمعه فقید رودسر ابوالشهدا «حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد جنیدی» و فرزندان شهیدش که در مسجد شهدای رودسر برگزار شد، اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین جنیدی عالمی پارسا، صبور و خادم به مردم بود.

وی به تاریخ شیعه به‌ ویژه عالمان شیعه در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: عالمان وارسته همواره به ایفای نقش مسئولیت الهی خود پرداخته و مردم را در مسیر معرفت خداوند قرار داده‌اند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه زمان و مکان برای عالمان دینی در طول تاریخ محدودیت‌ساز نبوده است، تصریح کرد: مرحوم جنیدی از عالمان وارسته بود و سال‌های زندگی خود را وقف مردم کرد و حتی فرزندان خود را فدای راه امام حسین(ع) کرده است.

خداوند ارزشمندترین هدف مومن وارسته در روابط اجتماعی با مردم است

آیت‌الله فلاحتی، در ادامه به ویژگی مومنان مخلص خداوند اشاره کرد و گفت: مومنان مخلص در کنار مردم و با مردم هستند، اما دنیازده نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مومنان مخلص مردانی هستند که در زندگی دنیوی خدا را فراموش نمی‌کنند، متذکر شد: مومنان مخلص از نگاه قرآن احدی را مانند خداوند دوست ندارند؛ بنابراین مومن وارسته خالص کسی است که خدا را از همه بیشتر دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، به ویژگی انسان به علائق دنیا اشاره کرد و یادآور شد: علاقه به همسر، پدر، مادر، فرزندان و... را خداوند در انسان قرار داده است، اما مومن خالص زمانی به علاقه واقعی برسد تمام تعلق‌های دنیوی را رها می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی، به عمل نکردن به تکلیف نسبت به نظام اسلامی توسط بعضی از افراد اشاره کرد و گفت: برخی از افراد خود را طلبکار نظام می‌دانند.

وی خداوند را ارزشمندترین هدف مومن وارسته در روابط اجتماعی با مردم دانست و خاطرنشان کرد: مومن وارسته در بندگی خداوند شریکی برای او قائل نیست و احدی را در ردیف بندگی خدا نمی‌آورد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه مومن وارسته خدمت به مردم را برای رضای خداوند انجام می‌دهد، اظهار کرد: امام(ره) بزرگترین خدمت را به دنیای بشریت به ‌ویژه اسلام کرد و امروز مسیحیان و یهودیان افتخار می‌کنند که مسیحی و یهودی هستند.

عالمان وارسته در جریان‌ها هضم نمی‌شوند

آیت‌الله فلاحتی، به چگونه زیستن از نگاه اسلام و سیره اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: بهترین آموزه‌های بشری را باید در کتاب خدا و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) پیدا کرد. امروز دنیا به این نتیجه رسیده، تنها راه نجات بشر پیوند با مکاتب توحیدی به ‌ویژه مکتب اسلام است.

وی با اشاره به هراس قدرت‌های سلطه‌گر از ایران اسلامی، بیان کرد: دشمن از ایران هسته‌ای و موشک‌های دوربرد نمی‌ترسد، بلکه کشور ایران با منابع نیروی انسانی را برای خود خطرساز می‌داند.

این کارشناس دینی، همچنین به قدردان بودن مردم از علمای دین در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: امر مذکور برای دشمن خطرآفرین است.

وی عالمانه زیستن را ویژگی عالمان وارسته توصیف کرد و یادآور شد: مرحوم جنیدی می‌توانست مرجع تقلید شود، اما عاشقانه خدمت به مردم را ترجیح داد و چهار فرزند خود را عاشقانه در راه خدا فدا کرد و این برای جامعه اسلامی درس است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه عالم دینی نسبت به زمان و دنیای پیرامونی خود شناخت دارد، تصریح کرد: عالمان وارسته در برخوردهای سیاسی خود را نمی‌بازند و در جریان‌ها هضم نمی‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی، وارستگی را از ویژگی عالمان دینی خواند و متذکر شد: وارستگی حتی از دانش بالاتر است و مرحوم جنیدی وارسته زندگی کرد و فریب دنیا را نخورد.

وی مرحوم جنیدی و شهدای مدافع حرم را بهترین الگو برای جوانان دانست و اظهار کرد: آرامش و امنیت موجود در جامعه با جانفشانی شهدا تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام

captcha