۳۸۰۰ گواهینامه مهارت به مددجویان زندان‌های کردستان اعطا شد
کد خبر: 3747944
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳

۳۸۰۰ گواهینامه مهارت به مددجویان زندان‌های کردستان اعطا شد

گروه اجتماعی- مدیرکل زندان‌های کردستان از اعطای سه هزار و ۸۰۰ گواهینامه مهارت به مددجویان زندان‌های استان طی ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

۳۸۰۰ گواهینامه مهارت به مددجویان زندان‌های کردستان اعطا شد

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیر کل زندان‌های کردستان امروز، 26 شهریورماه در سومین کارگروه اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان در سال جاری، تسلیت فرارسیدن ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع)، اظهار کرد: معضل بیکاری یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است.
وی با بیان اینکه اقدامات حوزه اشتغال زندان های کردستان قابل توجه است، افزود: توسعه فعالیت‌های مهارت‌آموزی در میان مددجویان به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه های اصلاحی و تربیتی در سازمان زندان‌ها مورد توجه است.
مدیرکل زندان‌های کردستان از روسای زندان های استان خواست توسعه فعالیت‌های مهارت‌آموزی را در دستور کار داشته باشند و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 مربی فنی و حرفه ای، 5 مربی صنایع دستی و همچنین 20 مربی از جهاد دانشگاهی مهارت های شغلی مختلف را به مددجویان آموزش داده‌اند.
ویبا تاکید بر توسعه تعاملات میان زندانها و دستگاه های ذیربط در امر اشتغال بیان کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزار و 800 گواهینامه مهارت به مددجویان زندان های استان اعطا شده است.
ابراهیمی، ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال همچنین 918 نفر از مددجویان زندان های استان در حوزه مهارت های فنی و حرفه ای، 417 نفر در حوزه صنایع دستی و 2 هزار و 500 نیز با شرکت در آموزش های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده اند.
وی، فلسفه وجودی مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدمت به مردم دانست و اعلام کرد: شرط موفقیت مسئولان در نظام اسلامی، بیرون آوردن لباس فخر و پوشیدن لباس خدمت است.
ابراهیمی یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 800 نفر از مددجویان زندان‌های استان در کارگاه‌های داخل و خارج زندان مشغول به کار شده و برای خود و خانواده هایشان روزی حلال به دست می‌آورند.
یادآور می‌شود؛ در این جلسه هریک از رؤسای زندان‌ها به ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان پرداخته و در ادامه حاضران، هریک راهکارهای خود را در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی مهارت‌آموزی زندانیان ارائه کردند.
انتهای پیام

captcha