صداقت اسلامی را در کارهایتان حفظ کنید + فیلم و عکس
کد خبر: 3747980
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
برگی از وصیت‌نامه شهید روح‌الهی؛

صداقت اسلامی را در کارهایتان حفظ کنید + فیلم و عکس

گروه جهاد و حماسه ــ شهید حسین روح‌الهی در بخشی از وصیت‌نامه‌اش نوشته است: در هر شغل و کاری مشغول هستید صداقت اسلامی خود را حفظ کنید تا اینکه مردم به صداقت شما ایمان داشته باشند. از پدر و مادر تبعیت کنید چه آنکه جلب رضای آنها موجب رضای خداست مگر اینکه شما به خلاف شرع مقدس امر یا نهی کنند که در این صورت اطاعت نکردن از آنها واجب است.

شهید روح‌اللهیبه گزارش خبرنگار ایکنا، شهید حسین روح‌الهی سال ۱۳۲۷ در روستای چنار بن‌کشتله از توابع شهرستان بابل چشم به جهان گشود. قاری قرآن بود و خدمت به محرومان دغدغه‌اش بود، پیش از انقلاب در مبارزات فعال بود و بعد از انقلاب با وجود پیشنهاد کار از اروپا راهی جبهه شد و نهایتاً در عملیات کربلای ۵ به آسمان پر کشید.

 فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید حسین روح‌الهی

سفارشم به همه عزیزان این است که حفظ اسلام و قرآن کریم و مملکت و نوامیس مسلمین را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و در این امر مهم از خداوند منان کمک بگیرند. سهل‌انگاری و مسامحه در این راه لگدکوب کردن آرمان شهدا، اسرا، مفقود الاثر، معلولین و رزمندگان عزیز است.

همیشه خدا را با تمام صفات ثبوتیه حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانید و در صورت اجرای واقعی این مسئله هرگز دنبال گناه نخواهیم رفت. همیشه از تمام اوقات برای فراگیری قرآن و مسائل و قوانین اسلامی یا برای یاد دادن آنها به دیگران یا جهت خدمت به افراد خانواده و اجتماع اسلامی استفاده کنیم زیرا با این عمل جامعه‌اش زنده می‌ماند و اجر اخروی نیز دارد در غیر این صورت بعداً حتی در قیامت انسان پشیمان می‌شود.از ولایت فقیه و روحانیت اصیل شیعه تبعیت کنید.

آنانکه با روحانیت و فقهای شیعه مخالفند در هر لباسی باشند در صورتی که احساس کنید که قابل اصلاح نیستند ارتباط خود را با آنها قطع کنید. از خدا و پیغمبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) و 12 امام بر حق که وصی پیغمبراند تبعیت و آنها را از دل و جان دوست داشته باشید و فرمان آنان را اطاعت کنید. در هر شغل و کاری مشغول هستید صداقت اسلامی خود را حفظ کنید تا اینکه مردم به صداقت شما ایمان داشته باشند. از پدر و مادر تبعیت کنید چه آنکه جلب رضای آنها موجب رضای خداست مگر اینکه شما به خلاف شرع مقدس امر یا نهی کنند که در این صورت اطاعت نکردن از آنها واجب است.

در اول وقت نماز بخوانید و سعی کنید با جماعت باشید و در مشکلات زندگی صبر و استقامت داشته باشید. هرگز دست نیاز به سوی کسی از مخلوق دراز نکنید و هرچه می‌خواهید از خدا بخواهید. با مردم با خوشرویی برخورد کنید و بدین وسیله آنها را به اسلام دعوت کنید.از خطاهای قابل اغماض دیگران در گذرید همچنان که خدای بزرگ از خطاهای بندگانش می‌گذرد. خوبی‌های خود را فراموش کرده بدی‌های خود را بزرگ شمارید چه آنکه گناه موجب ماندن در آتش جهنم است.

هرگز تن به ذلت و خواری در برابر جنایتکاران ندهید زیرا ما تابع ۱۴ معصوم هستیم که هرگز تن به ذلت نداده‌اند. هر غذایی که می‌خورید مواظب باشید که حرام یا مشکوک نباشد زیرا غذاهای حرام اثر بسیار بد بر روی روان و جسم دارد. برای پر کردن شکم، حق دیگران را ضایع نکنید و برای دفع شهوت تابع شیطان نباشید با ازدواج مشروع خود را از هلاکت نجات دهید و با کار کردن مشرع خود را از دیگران بی‌نیاز کنید.هر هفته (کمتر یا بیشتر) سری به آرامگاه شهدا و قبرستان مومنین بزنید و برای آنان فاتحه بخوانید مرا هم از دعای خیر فراموش نفرمایید. از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که خون بهای هزاران شهید ارزنده اسلامی است تبعیت کنید. از ولی فقیه تبعیت کنید.آنان که با شما مؤمنین برای گرفتن دیار شما و یا نابود کردن حقوق شما‌اند در جنگ آیید و با تمام وجود جانی و مالی خود فاع کنید و دشمن را سرکوب و ریشه کن نمایید و در این راه چه کشته شوید و یا بر دشمن غلبه کنید پیروزید زیرا که وظیفه خود را انجام داده‌اید.

زنگ‌ها و آلودگی‌های قلب و جان خود را با تلاوت قرآن کریم و دعا و مناجات پاک کنید و روح را شاد و خالص نمایید. از مصاحبت با افراد ولگرد و بی حیا و کسانی که حلال و حرام را تشخیص نمی‌دهند دوری کنید مگر اینکه خود در سطحی باشید که بتوانید با رفت و آمد با آنها آنان را اصلاح کنید.

 

رد نشود//

 

رد نشود//

 

رد نشود//

 

رد نشود//

 

رد نشود//

 

تصاویری از شهید روح‌الهی

 

قرائت دعای کمیل توسط شهید روح‌الهی

 

نگاهی به دغدغه‌های یک خانواده شهید/ نگرانی ما از ضربه دشمن داخلی به انقلاب است

 

انتهای پیام

captcha