مجالس حسینی را خالصانه زنده نگه داریم
کد خبر: 3748043
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مهدی چمران:

مجالس حسینی را خالصانه زنده نگه داریم

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس سابق شورای اسلامی تهران با بیان اینکه برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن باید مکتب و مجالس امام حسین(ع) را خالصانه زنده نگه داریم، گفت: امروز نیز برای مقابله با جنگ اقتصادی نیاز به حضور جوانان و حرکت جهادی در سایه وحدت ملی داریم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، 26 شهریورماه در آئین گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی و جبهه‌های مقاومت روستای مزرعه امام نایین، گفت: دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب در صدد هستند هر ساله از شور عزای حسینی بکاهند در صورتی که کربلاها و نجف‌های زیادی در نقاط جهان شیعیان را گردهم می آورد، هرچند با شرایط نامناسب اقتصادی مواجه باشیم.
وی افزود: انعکاس رسانه‌ها و دشمنی‌های‌های شرم‌آوری که در فضای مجازی عنوان می‌‌شود با خیال باطل خود فکر می‌کنند می‌توان شور حسینی در عاشورا را از بین برد، اما شیعیان جهان بدون اینکه کسی بخشنامه‌ای صادر کند پیشتاز و پرشورتر خود را آماده عزاداری در ماه محرم می‌کنند و این از برکت خون‌های شهدایی است که اسلام زنده نگه داشته و با ذکر حسین بر لب‌شان اعتقادات خود را محکم و استوار می‌کنند.
چمران با اشاره به اینکه شهدا قطع به یقین «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» هستند، بیان کرد: امام حسین(ع) و شهدا به خوبی «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون‌» را در حیات خود درک کردند و حضور همین شهدا بود که کشور را در بدترین شرایط از بلا و مصیبت حفظ کرد و امروز هم در جنگ اقتصادی جامعه ما نیازمند حضور و یاری همین شهدا است.
وی در ادامه گفت: عده‌ای با تبلیغات سوء می خواهند تجمع میلیونی عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) را خدشه‌دار کنند اما هرگز نمی‌دانند که انقلاب اسلامی از همین تجمعات و مکاتب حسینی درس گرفته است؛ اما برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن باید مکتب و مجالس امام حسین(ع) را خالصانه زنده نگه داریم چراکه با این روش قطع به یقین به زنده ماندن انقلاب اسلامی و کشور کمک کرده‌ایم.
چمران با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد روحیه یأس و ناامیدی را در جوانان تزریق کند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس اگر وجود انقلاب اسلامی و مجالس محرمی نبود جوانان ما روحیه جهادی نداشتند و در همان جنگ می‌بایست قسمت‌هایی از خاک ایران را به دشمن ارزانی می‌کردیم اما این اعتقادات جوانان به نظام و انقلاب اسلامی بود که بدون حتی امکانات پیشرفته بر دشمن غلبه کردند.
وی در سخنانی پیرامون برادر شهید خود بیان کرد: شهید چمران در سال 1349 و پس از 14 سال حضور در آمریکا، به لبنان رفت و خطاب به رزمندگان گفت من برای شما بشارتی عظیم آورده‌ام که حلّال همه مشکلات است؛ بشارتی که طاغوت‌ها را سرنگون می‌کند. بشارت خیر، بشارت پیروزی و وصل به معشوق؛ این بشارت، شهادت است، می‌خواهم با اسرائیل ولو با مشت بجنگم، می‌خواهم به اسرائیل بفهمانم که آنها را روسیاه خواهم کرد.
رئیس سابق شورای تهران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی در حالی که منافقان نیروهای خود را تا تهران پشتیبانی کرده بودند و از طرفی صدام با اولین مصاحبه‌اش با خبرنگارها گفته بود سه روزه تهران را تحت تصرف می‌گیرد علی‌رغم اینکه ایران انقلاب کرده نه ارتشی و نه سپاهی شکل داده بود و تنها در مقابل کشورهایی که هم پیمان با رژیم بعثی عراق شدند با ایستادگی ومقاومت در نبرد اقتصادی و تبلیغی پیروز شدیم و امروز به بهای خون پاک شهدا ایمان و اعتقادمان را استوارتر و محکم‌تر کنیم.
به گفته وی، امروز دشمن زمینه‌های اعتقاد را با فشارهای اقتصادی از جوانان انقلاب اسلامی سلب می‌کند اما علت اینکه چرا جوانان ما را هدف قرار داده به خاطر این است که دشمن از حضور جوانان در جبهه‌ها هراس دارد و این جوانان بودند که پشت به پشت هم در دوران جنگ با حضور خود سنگرهای دشمن را تحت تصرف گرفتند.
چمران گفت: امروز برای مقابله با جنگ اقتصادی نیاز به حضور جوانان و حرکت جهادی داریم چراکه دشمن در جنگ اقتصادی اتاق فکر تشکیل داده و می‌خواهد هر روز تحریم‌های ایران را تشدید کند و امروز برای همه روشن است که آمریکا می‌خواهد با ما مذاکره کند در صورتی که نه مذاکره می‌کنیم و نه تن به ذلت می‌دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه برجام پنج سال ما را معطل کرد، افزود: اگر در آن زمان بر توانمندی‌های درونی کشور تکیه می‌کردند در برجام نیز موفق‌تر عمل می‌کردند و اگر وادادگی‌ها نبود و با قدرت، تدبیر و تلاش جهادی بیشتر کار می‌کردند، موفق‌تر بودیم.
چمران گفت: به مردم عزیز ایران می‌گویم که ما شرایط سخت‌تر از این هم داشتیم در حالی که نمی‌توانستیم قطره نفتی بفروشیم علی‌رغم اینکه کسری بودجه نداشتیم خیلی به مردم سخت گذشت می‌خواهم ارزش مقاومت را بگویم شهدا در زمان جنگ ایستادند و در نهایت موفق شدند، امروز مردم و دولت باید در کنار هم با وحدت و همدلی قدم در مسیر حفظ ارزش‌های انقلابی بگذارند و تنها با مقاومت در سایه وحدت می‌توان بر جنگ اقتصادی غلبه کرد.
وی بیان کرد: همت مردم و مسئولان به وحدت داخلی علیه تهاجم خارجی یک امر غیر قابل انکار است؛ امروز نیازمند مدیریتی همانند انقلاب و دفاع مقدس هستیم.
یادآور می‌شود، روستای مزرعه امام از توابع بخش مرکزی شهرستان نائین در استان اصفهان است.
حمیدرضا پوربافرانی
انتهای پیام

captcha