کودکان و نوجوانان تاسوعا و عاشورا را به سوگ می‌نشینند
کد خبر: 3748086
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
در دهاقان؛

کودکان و نوجوانان تاسوعا و عاشورا را به سوگ می‌نشینند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مکتب‌القرآن دهاقان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با برگزاری مراسم عزاداری میزبان کودکان و نوجوانان می‌شود.

سیدامیرحجازی، مدیر مکتب‌القرآن دهاقان در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفت: در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به عزاداری در رثای امام حسین(ع) خواهیم بود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه زنده نگه ‌داشتن نهضت عاشورا مستلزم این است که نسل آینده با قیام عاشورا و همچنین فلسفه این قیام آشنا شوند، بنابراین برگزاری این برنامه در دستور کار قرار گرفت.
مدیر مکتب‌القرآن دهاقان عنوان کرد: حضور کودکان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) امری لازم و ضروری است که در رشد شخصیتی و تربیت دینی و مذهبی آنان اثر مثبت دارد، اما برای این حضور، سخنران، مداح و ذاکر اهل ‌بیت(ع) باید مسائل و مباحث واقعه کربلا را با دقت و به شکلی قابل فهم برای آنان بیان کند که ابهامات کودکان برطرف شود.
حجازی افزود: مهم‌ترین و تأثیرپذیرترین شرکت‌کنندگان در عزاداری‌های محرم، کودکان و نوجوانان هستند که می‌توان بهترین بهره را از یک زندگی حسینی برای آنها فراهم کرد، حضور کودکان در این‌گونه مراسم باعث می‌شود آن‌ها به این فکر باشند که چرا امام ‌حسین‌(ع) به همراه اعضای خانواده‌اش در کربلا به جنگ با دشمن رفت، در واقع حضور در مراسم عزاداری یک نوع فعالیت اجتماعی برای کودک محسوب می‌شود.
مدیر مکتب‌القرآن دهاقان ادامه داد: فرزندی می‌تواند عاشورایی باشد که از همان ابتدا با زبان کودکانه و در حد فهم خودش با فلسفه و درس‌های عاشورا آشنا شود؛ محبت اگر بر پایه شناخت نباشد، عمق چندانی نمی‌‌گیرد و نمی‌تواند تأثیر خود را در تمامی زندگی فرد گسترش دهد.
حجازی اظهار کرد: یکی از نعمت‌های جامعه ما تغییر و تحولات روحی است که در ایام محرم و صفر اتفاق می‌افتد در این دو ماه یک فرصت بی‌نظیر تربیتی به‌ویژه برای کودکان به‌وجود می‌آید.
حجازی یادآور شد: در این ویژه‌برنامه داستان قیام عاشورا و نبرد امام حسین(ع) با دشمنان با زبان کودکانه بازگو می‌شود. همچنین روضه‌خوانی، نوحه‌سرایی و سینه‌زنی از دیگر بخش‌های این برنامه است.
انتهای پیام

captcha