احتمال حضور نمایش «6410» در جشنواره «تئاتر مقاومت»/ تولید نمایش«خاک شیرین»
کد خبر: 3748102
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
برجی خبر داد:

احتمال حضور نمایش «6410» در جشنواره «تئاتر مقاومت»/ تولید نمایش«خاک شیرین»

گروه هنر ــ پیشنهادی برای اجرای نمایش«6410» با موضوع زندگی شهید لشگری در جشنواره «تئاتر مقاومت» دارم ضمن آنکه مقدمات تولید نمایش دفاع مقدسی«خاک شیرین» نیز برای اجرای عموم فراهم شده است.

علی برجی؛ نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: نمایش «6410» نوشته محسن عظیمی را که به زندگی سرلشگر شهید خلبان حسین لشگری می‌پرداخت را کارگردانی کردم که اردیبهشت‌ماه گذشته در تماشاخانه سرو به روی صحنه رفت و استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمد.

وی گفت: از سوی دبیرخانه شانزدهمین جشنواره«تئاتر مقاومت» برای اجرای این نمایش در این رویداد نمایشی پیشنهادی دارم که در دست بررسی است و اگر مقدمات کار فراهم شود به احتمال زیاد، مخاطبان جشنواره نیز شاهد اجرای این نمایش در جریان شانزدهمین جشنواره«تئاتر مقاومت» خواهند بود.

این کارگردان آثار نمایشی دفاع مقدس  تصریح کرد: علاوه بر این در تدارک تولید نمایش دیگری هستیم که کارگردانی آن را نیز به عهده خواهم داشت؛ نام این نمایش «خاک شیرین» است که از منظری متفاوت به موضوع دفاع مقدس پرداخته است و حامد مکملی نویسنده آن است.

وی با اشاره به اینکه انتشارات «سوره مهر» نمایشنامه «خاک شیرین» را منتشر کرده است گفت: این نمایش، داستان شیرین؛ دختر کُردنشینی را روایت می‌کند که بعد از ۳۰ سال هنوز دنبال برادر مفقودالاثرش در جستجو است و با جستجو در میان شهدای گمنام، خاطرات گذشته‌اش را نیز مرور می‌کند.

برجی در پایان گفت: برای اجرای این نمایش در تماشاخانه سرو بعد از محرم و صفر اقدام خواهیم کرد که البته با توجه به برگزاری جشنواره «تئاتر مقاومت» به احتمال زیاد اجرای این اثر نمایشی اواخر آذرماه سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

captcha