پخش 4 سریال رادیویی از شبکه رادیو نمایش در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3748139
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

پخش 4 سریال رادیویی از شبکه رادیو نمایش در هفته دفاع مقدس

گروه هنر ــ «مرد»،«یاقوت‌های سرخ»،«فقط غلام حسین باش» و «پناهگاه» 4 سریال رادیویی هستند که در هفته گرامیداشت دفاع مقدس از شبکه رادیویی نمایش پخش خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ،«مرد»، «یاقوت‌های سرخ»،«فقط غلام حسین باش» و «پناهگاه» عناوین سریال‌هایی هستند که در ایام هفته گرامیداشت دفاع مقدس از رادیو نمایش پخش خواهند شد.
براین اساس خلاصه داستان این مجموعه‌ها به شرح زیر است:
«مرد» بازنویسی و تنظیم رادیویی و کارگردانی: جواد پیشگر

این مجموعه رادیویی که در 5 قسمت ضبط شده است به شرح بخش‌هایی از زندگی سردار سپاه اسلام حاج احمد متوسلیان می‌پردازد.
«یاقوت‌های سرخ» را سهیلا خدادادی نوشته و حمید منوچهری نیز آن را کارگردانی کرده است.
این مجموعه نمایشی در 7 قسمت هر روز در ایام هفته دفاع مقدس ساعت 11:15 پخش می‌شود و در آن به هفت روایت کمتر بازگو شده در جبهه‌های جنگ از مقاومت و روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان در مقابل ارتش بعث پرداخته خواهد شد .
«فقط غلام حسین باش» که بازنویسی و تنظیم رادیویی  آن را مجید حیدری به عهده داشته و مجید حمزه نیز آن را کارگردانی کرده است.

این سریال رادیویی در 7 قسمت به داستان زندگی جانباز حسین رفیعی که در روستای حصار همدان به دنیا آمده و او را از بچگی غلام حسین صدا می‌زنند می‌پردازد.
«پناهگاه» عنوان سریال رادیویی به نویسندگی ویدا دانشمند است که مینو جبارزاده آن را کارگردانی کرده است.

این مجموعه نیز در 7 قسمت در ایام هفته دفاع مقدس ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.در این نمایش خانواده‌ای از بیم بمباران دشمن از تهران خارج و با ماجراهایی روبرو می‌شوند.روایتی از همبستگی مردم در برهه زمانی زمستان ۶۶ تا اردیبهشت ۶۷ را بازگو می‌کند.

انتهای پیام

 

captcha