فضیلتی بالاتر از تبلیغ دین خدا نیست
کد خبر: 3748163
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

فضیلتی بالاتر از تبلیغ دین خدا نیست

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: تلاش مبلغان دینی که در بیان معارف دین خدا تلاش کرده‌اند قابل ستایش است؛ هیچ فضیلتی بالاتر از فضیلت تبلیغ دین خدا نیست.

فضیلتی بالاتر از تبلیغ دین خدا نیست

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با مبلغان و روحانیان طرح بصیرت عاشورایی اوقاف و امورخیریه گیلان، اظهار کرد: تلاش مبلغان دینی که در بیان معارف دین خدا تلاش کرده‌اند قابل ستایش است؛ هیچ فضیلتی بالاتر از فضیلت تبلیغ دین خدا نیست.

امام جمعه شهرستان رشت با بیان اینکه عالم در عرصه علم باید مجهز به علم و تقوا، زبان و قلم باشد، گفت: شیوه شما که تبلیغ با ابزار روز و مورد توجه نوجوانان و جوانان است، بسیار عالی‌ است.

وی با بیان اینکه امروز مساجد ما از جوانان و نوجوانان خالیست که این یک تهدید است، تصریح کرد: امروزه دشمنان دین خدا مردم را به آزادی بی حد و حصر و دین گریزی سوق می‌دهند و در این عرصه وظیفه شما بسیار سنگین است.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: در دوره کنونی که شاهد هجمه وسیع دشمنان به دین خدا هستیم، پناهگاه ما خداست، میدان ما انقلاب و ابزار ما هم نظام اسلامی است. ابزاری که در دست ماست در طول تاریخ شیعه در دست عالمان نبوده است.

امام جمعه رشت یادآور شد: فعالیت در عرصه تبلیغ دین روحیه جهادی و مجاهدانه می‌خواهد، لذا در این حوزه باید شیوه‌های مختلف را در تبلیغ دین بکار ببریم.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: تلاش کنید شیوه‌های جدید و به روز در عرصه تبلیغ دین را پیدا کرده و آن را بکار بگیرید.

وی اضافه کرد: در عرصه میدانی مسئولان باید جستجو کنند و مبلغان نخبه و دارای بیان و شیوه کارآمد را پیدا کنند.

امام جمعه شهرستان رشت بر مطالعه مستمر در خصوص احکام و مبانی اسلام تاکید کرد و گفت: شیوه بیان در صورتی کارآمد است که از معارف دین اطلاع کافی داشته باشیم.

وی همچنین انتقال تجارب و برگزاری کارگاه آموزشی را از ضروریات فعالیت در حوزه تبلیغ خواند و بیان کرد: برای پروژه‌های فرهنگی مانند ترویج حجاب، به راهکارهای عمیق و مدبرانه و با روش‌مندی مناسب نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بدحجابی دارد بیداد می‌کند، تصریح کرد: در این باره و مسائل مربوط به فرهنگ عمومی جامعه باید همه مسئولان استانی را درگیر کنیم؛ همکاری در ترویج مولفه‌های فرهنگی عمومی جامعه اسلامی همکاری با دین خداست.

فلاحتی گفت: شما مبلغان که اولین دغدغه شما دین خداست باید در عرصه میدانی بیشتر به ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی در جامعه کمک کنید.

انتهای پیام

captcha